Beste deken voor zonnebrand?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein_el

Beste deken voor zonnebrand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 19:41

Hoi bokkers,

Mijn pony heeft dit jaar erg veel last van zonnebrand, eerst was dit alleen op haar neusje maar nu ook op haar huid, precies waar het zadel ligt. Ik zit nu dus te denken aan een vliegendeken zodat ze op haar lijf in ieder geval niet zo verbrand (nek is grotendeels bruin, lijf meer wit). Nou vroeg ik me af wat hiervoor de beste deken is?

Wat raden jullie mij aan? Ze staat dag en nacht buiten, 's middags op stal is geen optie. Ik zoek dus een zeer dunne, lichte deken.

Groetjes!

Caira

Re: Beste deken voor zonnebrand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:51

meid pas hier aub enorm mee op. Dit is fotosensibiliteit en dit is een symptoom van een ernstiger iets. Ik heb mijn merrie hier bijna aan verloren! Zij bleek een hele slechte lever te hebben. Het kan zijn dat er giftige planten in je land staan die deze symptomen veroorzaken, of zoals bij mijn merrie dat haar organen er langzaam mee stoppen. Ben hier aub heel voorzichtig mee, alleen een deken erop is niet de oplossing. Je paard moet absoluut van het land af!

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:55

Mijn paard had ook zo iets. Er zat volgens mij teveel koper? Weet ik niet zeker kan ook in de war zijn met iets anders.
Ik heb haar elke dag ingesmeerd met vasaline. Ik zou de DA er bij halen.
En anders een UV werende vliegen deken doen, erg luchtig maar kan geen UV stralen bij komen.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 20:52

bedankt! ja ik kijk het even een weekje aan en bel dan de da even. Maar mijn moeder heeft er helaas niet zoveel verstand van en die laat hem dus niet zo snel komen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:01

Bel Carolien eens van kennemerland, die heeft mijn merrie ook geholpen!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 21:05

Kennemerland is inderdaad mij DA ja. :j Als het niet beter wordt gaan we even bellen!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:38

Zelf vind ik de zomereczeem deken van Pagony ontzettend fijn, bedekt een erg groot deel, droogt erg snel en is super licht! Beschermt daarbij ook een groter deel dan normale vliegendekens.
Verder op het neusje goed zonnebrand crème smeren :)