Ik heb bonte springschoenen en vroeg me af dat als het bont erg vies word kun je ze dan in de wasmachine gooien, of in ieder geval wassen? (met de hand bijv.)
Alvast bedankt!
P.s het zijn deze springschoenen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

aafje87 schreef:Is het echt bont of harry's horse/nep bont? (harry's horse verwerkt het wol namelijk op een andere manier waardoor de tip hieronder niet gaat helpen, ook nep bont werkt niet)
Ik zeer bij christ C7 en HG wol, dons en fijn speciaal wasmiddel. Beide werken erg prettig, de HG is wat makkelijker te koop.
Door deze middelen blijkt je wol fluffie, gaat niet klitten/draden/plakken en blijft het de goede kwaliteiten van wol houden.

magic_lover schreef:verschilt wel of het echt of nep bont is, neppe word erg lelijk als je dat wast/nat maakt. maar echte niet.
ik had bontspringschoenen van dacht kavalkade of global, die gooide ik gewoon in de wasmachine en kwamen er als nieuw uit, ook het bont.
dat was ook een soort neopreen met (kunst)leer eroverheen, gebeurde niks mee en werd ook niet lelijk
Ik gooide ze er altijd gewoon in tegelijk met mijn wedstrijdspul, peesbeschermers enz die was ik ook gewoon uit zijn weer hagelwit daarna