Kunstof stang

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

R00s

Kunstof stang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 15:55

Heey:)

Ik heb even een vraagje aan jullie.
Ik heb al een topic staan waarin ik uitleg dat mijn paard hard in de mond is en dat ik dat midner wil laten worden.
Nu kreeg ik de tip om eens een kunsstof stang te proberen, maar wat is nou het verschil tussen een kunststofstang en een normaal enkel gebroken stalen bit?

(ik hoef geen tips op het onderwerp hard in de mond en dat je dat ook anders op kan lossen, ik wil alleen weten wat een kunstof stang nou doet, dank u)

Groetjes roos:)

Duhelo

Re: Kunstof stang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:04

bedoel je een kunststof stang of een kunststof ongebroken bit? daar zit er nl nogal verschil in.
ik veronderstel dat je een ongebroken bit bedoelt.
een enkelgebroken bit, als je aan de teugels trekt, scharniert, daarmee creeer je een notenkraker effect met een punt in het verhemelte
een ongebroken bit heeft dit niet, werkt echter iets meer in op de lagen dan een enkelgebroken bit.
in principe is deze laatste zachter dan het eerste bit, kunststof kan zachter zijn dan staal, mits het paard genoeg speeksel aanmaakt, bij een te droge mond is het net harder.
dit varieert echter per paard