Ik heb een nieuw idee toegepast op een zelfgemaakt hoofdstel. Ben benieuwd wat jullie van het idee vinden.
Misschien bestaat het al, maar iig.. het hoofdstel heeft dus zachte voeringen die ik tot nu toe alleen in halsters heb gezien. Normale hoofdstellen hebben meestal leer als voering. Het probleem daarmee is dat mijn witte paard daar zwarte afdrukken van op d'r neus krijgt. Ze heeft sinds ik haar ken altijd al twee onuitwisbare zwarte plekken op d'r neus, net of ik heel gemeen rijd

Daarom wil ik dus hoofdstellen maken met een zachte voering, zonder dat die van leer is. Omdat zachte stof vies kan worden, dacht ik: handig als je dat in de wasmachine kan gooien. Daarom zit het met klittenband vast aan het hoofdstel. Dan kun je het dus gemakkelijk losmaken van het hoofdstel. Geen idee of er dan allemaal haren etc. in komen, dat ga ik de komende weken ontdekken. De rolgespen die ik heb gebruikt zijn trouwens eigenlijk iets te klein, maar ik had even geen andere gespen op voorraad.
Hier het resultaat:

En de rest is hier te bekijken.
http://www.mijnalbum.nl/Album=Y88CDAZZ
Wat vinden jullie?
Ik reageer later vanavond pas, want ik ga nu even naar m'n paarden om het uit te proberen

Maar als het de oplossing is voor je probleem dan is het helemaal top natuurlijk