Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MarimaCarona schreef:dressuurzadels hebben 2 singelstoten, veelzijdigheids en springzadels hebben er vaak 3, die 3 is gewoon als reserve en je kunt er soms de ligging van het zadel mee veranderen. heb nog nooit een singel met 3 gespen gezien..
idd vooral bij de wat oudere types. die hebben vaak ook korte stoten ipv lange

kimmysan schreef:Achter de singel lijkt mij inderdaad ook niet helemaal prettig voor het paard!
Ik heb het nog nooit gezien ook dat er bij iemand nog een singelstoot los onder het zadel uit hing. Kan je het ook niet op internet vinden? Of vragen aan de zadelmaker
Citaat:Ik heb een Kieffer Champion met een extra diepe zit. Ik heb nog nooit rugpijn gehad. Het Champion model wordt wel niet meer gemaakt (was er eentje met standaard 3 singelstoten. Is nu wel een ramp om een nieuw singel te kopen voor dat model)
Citaat:denk het niet, want ik overweeg om een gewone 2 gespen singel aan te schaffen om te trainen en mijn 3 gespen singel behouden voor wedstrijden of wel zadel laten aanpassen en middelste singelstoot laten weghalen omdat het toch maar raar staat met een losse singelstoot rijden.