Wat voor frontriem voor paard met ramshoofd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Wat voor frontriem voor paard met ramshoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 13:46

Hoi!

Ik wil voor 'mijn' manegepaard een andere frontriem. Ik heb nu het hoofdstel bij hem in van een E-pony (alle twee mijn pony's zijn verkocht) maar volgensmij was dat wel full. De frontriem is met lusjes 41 cm maar ik vind hem te klein. Het past wel, maar staat gewoon niet mooi, zijn ramshoofd komt er echt onder uit steken want de frontriem zit heel hoog op zijn hoofd zegmaar, beetje lastig om uit te leggen.

Ik wil nu een bling bling frontriem voor hem kopen, dat zijn ramshoofd een beetje 'verbergt'. Welk model zal ik nemen?
Het is een stoer type beest, dikke nek, en een ramshoofd, gooit hoger op dan normaal en loopt best stoer.

Een rechte die hangt (dus een 'te grote'), een wave, een gesplitste een V-vorm, een dubbele V-vorm? Een dikke of een dunne of een hele dikke? Hoeveel rijen van hoeveel mm? En hoe lang moet ie? De maten die altijd bij de frontriemen staan (van WW of andere), zijn die inclusief lusjes? Dat denk ik dat ik wel langer moet nemen dan een normale full, ondanks dat dit paard maar rond de 1.65 is..

Zelf denk ik aan een dikke, want dan valt zijn ramshoofd minder op toch? En dat staat wat stoerder!

Wat zouden jullie nemen?

sitasgatje

Re: Wat voor frontriem voor paard met ramshoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:40

ik zou voor een wave gaan die van hh zijn erg mooi 20 euro met zilveren of gouden steentjes.
kheb hem ook bloijft erg mooi!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:43

mexicaanse neusriem.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 14:45

@ sitasgatje: ik vind een wave ook erg mooi! ik ken die van hh alleen niet, maar ik wil wel een frontriem helemaal vol met steentjes, of een paar rijen ingelegt. ik zal eens kijken
@lecytinker: mexicaanse neusriem heb ik al op mijn hoofdstel om te springen

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:47

Een wave met een mexicaanse neusriem ;). Door mexicaan (als deze goed zit) zie je het al bijna niet meer.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 14:55

Een mexicaanse neusriem heb ik voor op mijn 'springhoofdstel' maar met dressuur wil ik gewoon een hoge neurriem met spierriem blijven houden. Mexicaanse neusriem staat hem trouwens wel echt heel stoer! Maar het gaat dus echt op de frontriem! Ik denk dat ik er toch twee ga nemen (twee hoofdstellen) en bij de springhoofdstel komt dan een wave denk ik. En misschien kan ik dan op het andere hoofdstel een ander soort frontriem doen? Gespitst vind ik oook wel mooi maar klappert dat niet?

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:55

Er zijn toch ook frontriemen waar je zelf de maat door kan geven? :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:56

Een Mexicaanse neusriem moet je niet nemen omdat je een ramshoofd wilt verdoezelen.
Dan ben je imo wel een beetje verkeerd bezig.
Gewoon een mooie in het oog springende frontriem nemen zonder teveel toeters en bellen.
Overigens vind ik een redelijke ramsneus nieteens zo lelijk :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 15:00

@ mylittlelove: jaa klopt, maar ik weet niet welke maat ik nodig heb :P
@ cayenne: ja precies daarom wil ik gewoon mijn normale neusriem houden, enkel bij het springen (en dan alleen wedstrijd, soms les) een mexicaanse neusriem (niet om de ramshoofd te verdoezelen hoor, maar om de reden waarvoor die gemaakt is :)) ik vind het ook niet lelijk, maar dit paard heeft écht een erg ramshoofd :P

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:04

Kun je hem niet opmeten? Ik zou als ik jou was de frontriem die hij nu heeft opmeten en dan een paar centimeter erbij tellen, zodat hij een beetje 'hangt', dan steekt de ramsneus er niet zo onderuit :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 15:13

Ik heb de frontriem die ik nu heb gemeten ja, en die is met lusjes 41 cm. Maar hij moet sowieso groter, en als ik een rechte neem, wil ik hem nóg langer maar dan moet ie echt iets van 46 cm zijn en ik weet niet of dat wel klopt, aangezien hij zelf ook maar rond de 1.65 is is een normale full al rond de 42 is :P

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:31

Dat kan best, er bestaat ook x-full :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:32

Cayenne schreef:
Een Mexicaanse neusriem moet je niet nemen omdat je een ramshoofd wilt verdoezelen.
Gewoon een mooie in het oog springende frontriem nemen zonder teveel toeters en bellen.

Meen je dat nou? Ik heb vroeger voor mijn draver die een ramshoofd had een mexicaanse neusriem en die stond hem heel erg mooi. Dat deed juist zijn ramshoofd wat minder doen lijken omdat het het in het midden opbrak...

TS, sorry, ik las het niet goed... ik zat met mijn hoofd bij de neusriemen, niet frontriemen...

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:35

Ik snap niet wat er lelijk is aan een ramshoofd..... Waarom zou je dat willen verbergen?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:49

Ramshoofd is net als mijn lelijke neus. Prima voor een ander, maar ben er zelf niet echt blij mee!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:54

LecyTinker schreef:
Cayenne schreef:

Meen je dat nou? Ik heb vroeger voor mijn draver die een ramshoofd had een mexicaanse neusriem en die stond hem heel erg mooi. Dat deed juist zijn ramshoofd wat minder doen lijken omdat het het in het midden opbrak...

TS, sorry, ik las het niet goed... ik zat met mijn hoofd bij de neusriemen, niet frontriemen...

Cayenne bedoelt het anders. Ze bedoeld dat je niet zomaar een pittige neusriem zoals een mexicaanse neusriem moet gaan gebruiken omdat het zo leuk staat. Want dan gebruik je onnodig scherp tuig. Een beetje hetzelfde als je bijvoorbeeld met stang & trens zou gaan rijden omdat het leuk staat. :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:57

Dat is inderdaad hoe ik het bedoel :j
Een mexicaanse neusriem is vrij pittig en om die alleen te gebruiken om een ramshoofd te camoufleren zonder rekening te houden met de werking die misschien wel helemaal niet nodig is.. Nee, dat snap ik niet ;)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 16:18

aha, op die manier. Tja, ik doe mijn neusriemen toch nooit echt straks vast als het niet nodig is. Ik reed met een mexicaanse neusriem en een simpel dikke d-trens en ging perfect.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 18:29

Mexicaanse neusriem is ook weer niet zó pittig en scherp toch? Het houd alleen de kaken dicht op elkaar en werkt wat sterker in, althans, áls ik hem gebruik, doe ik hem niet eens strak. En het geeft ademvrijheid ofzo had ik gelezen

@ veersche: ik vind het ook niet lelijk hoor, zulke paarden zijn juist mijn type! Maar ik denk dat het mooier kan staan als je bijvoorbeeld een hange frontriem doet en een hoge neusriem. Dan staat een ramshoofd juist mooier! Als je bijvoorbeeld een lage neusriem hebt en een frontriem die heel hoog zit (zijn manegehoofdstel) dan vind ik dat ramshoofd er niet 'mooi' uitkomtn. Tja lastig uit te leggen!