Sprenger catalogus

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Sprenger catalogus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 20:47

Wie weet waar ik online een sprenger catalogus kan vinden? Heb al gegooglet maar kan hem niet vinden.
Alvast bedankt!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:34

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 21:41

Thanx!! Die link zocht ik maar kon ik op een of andere manier niet vinden. Ik heb net een bit bij Ooteman besteld, Divoza had hem niet in de maat die ik zocht.

Safiera

Re: Sprenger catalogus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:43

Zou ik mogen vragen welke? :o En waarom je voor Sprenger hebt gekozen?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 21:49

Een sprenger watertrens turnado 16mm in maat 11,5. Alleen nu zie ik hem niet in die catalogus staan :? Alleen in maat 11,5 18mm. Ik heb voor dit bit gekozen omdat mijn paard nu gereden word met een enkelgebroken robart d-trens met voorgevormt mondstuk. Hij loopt hier geweldig mee! Alleen is het bit eigenlijk net wat te groot.. en heb ik maat 11,5 nodig. Omdat ik dit bit nergens meer kan vinden en ook niet meer te bestellen is bij de ruitershop ben ik verder gaan zoeken. Turnado komt het dichst in de buurt alleen helaas geen d of bustrens. Dus het word even proberen of dit net zo fijn is voor mijn paard. Hij is ook wat dikker. Dus het is een gokje :+

Edit: het is een turnado rvs. mijn paard houd niet van een smaakje dan kauwt hij alsof hij het bit doormidden wil.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:59

Bedankt voor de uitleg!

Ik geloof dat ik nog nooit een Robart heb gezien met voorgevormd mondstuk? Heb je een (voorbeeld) foto?

Raar dat hij er niet bij staat, misschien toch even navragen bij Ooteman of ze echt 16 mm leveren? Zou wel zonde zijn anders.

Ik vind het correctiebit (klinkt wel eng maar ziet er goed uit) en de dynamic's er goed uitzien. Ben voor m'n zusjes pony op zoek :) Wil wel dubbelgebroken, we zijn al zo ver dat we weten dat ponylief liever dubbel en liever watertrens heeft. Maar nu twijfel ik dus tussen Ultra of Dynamic, over die laatste hoor je wisselende verhalen maar op de site staat wel dat ze geschikt zijn voor aanleuningsproblemen.

De pony waar het om gaat heeft gelukkig geen heel klein mondje, in die zin dat ze 12 of zelfs 12,5 past. Ze heeft dan wel weer weinig ruimte, durft ook niet goed contact te nemen en is van het type 'onderhals er op en vluchten'. Tja, blijft lastig en een kwestie van proberen denk ik.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 22:05

Afbeelding
Dit is het bit. Mocht iemand deze ergens in 11,5 gezien te hebben hoor ik het graag :D

Ik heb een correctie bit in maat 12 die je mag over nemen. Stuur maar een pm als je interesse hebt. Wij gebruiken hem niet meer.
Over Dynamic hoor ik heel veel goeie verhalen maar zal mischien ook wel heel erg van het paard af hangen. Bij bitten is het toch een kwestie van uitproberen. Net als enkel en dubbelgebroken. Die van mij hoef je geen dubbelgebroken in te doen, daar word hij helemaal gek van en is dan onstuurbaar :+

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:09

Tjee ja, een onstuurbaar paard is ook niks! Al moeten veel paarden er een aan wennen, het voelt en werkt echt anders. Ik had een shet als verzorgpony die ik een plezier dacht te doen met een dubbelgebroken: nou niet bepaald dus. Ze stak haar hoofd zo hoog dat we maar weer snel teruggewisseld hebben. Maar voor shetten vind ik dat er überhaupt weinig te vinden is.

Die Robart ziet er idd interessant uit, mocht ik 'm zien hoor je het!