ervaringen boomlooszadel RANDOLS

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xTesske

ervaringen boomlooszadel RANDOLS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 18:08

Wie heeft er ervaring met het boomloos zadel randols?
Ik wil graag je mening weten wat jullie er van vinden omdat
ik van plan ben er een te kopen voor mijn fjord.

Dit type:

Afbeelding

goldy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:15

Ik heb precies hetzelfde zadel bij mijn paard gekregen.
Ik kan je er helaas niets over vertellen , ik heb er 2 keer opgezeten omdat ik nog geen ander zadel had.
Nu gebruikt mijn nichtje van 12 het zadel op haar Haflinger. Zij is er dolgelukkig mee!

SanneT84

Re: ervaringen boomlooszadel RANDOLS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:19

hoi ik heb iets van 2 jaar met dit zadel gereden. zit erg lekker.. helaas hebben we een nieuw zadel moeten aanschaffen omdat bij dit paard(tinker met doorgezakte rug) het zadel de schoft afknelde.
mocht je er een willen kopen, volgens mij heeft de eigenaresse dat zadel nog te koop staan...

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 18:27

SanneT84 schreef:
hoi ik heb iets van 2 jaar met dit zadel gereden. zit erg lekker.. helaas hebben we een nieuw zadel moeten aanschaffen omdat bij dit paard(tinker met doorgezakte rug) het zadel de schoft afknelde.
mocht je er een willen kopen, volgens mij heeft de eigenaresse dat zadel nog te koop staan...

haha ja die ben ik ook vanplan om te kopen :')

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:34

(Fender zit verkeerd om op de foto :) )
Ik heb dit zadel een jaar gehad voor mijn Fjord en nu ligt hij kapot thuis. De beugelophanging brak spontaan af. Eigenlijk is het zadel niet meer dan een veredeld barebackpad met beugels.
Er is nul drukverdeling, er ontstaat erg veel puntdruk bij de beugelophanging.
Ik vond het erg fijn rijden maar voor de paardenrug is het minder.
Voor een lekker 'los' ritje van maximaal een uurtje, prima! Als hoofdzadel? Nee.

Overigens ben ik na dat jaar overgestapt op een Barefoot Cheyenne met VPS omdat ik het boomloos rijden fantastisch vond. Twee jaar later kreeg mijn Fjord (20 j.) toch rugproblemen en nu hebben we een Equiflex zadel. De beste compromis voor ons.

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 19:15

ow oke de mingen zijn dus verdeeld

SanneT84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:18

je moet zowiezo wel een dekje eronder met dikke inlages erin.
Ik bedoel dat de eigenaresse van mijn verzorgpaard dat zadel nog te koop heeft staan dacht ik. ik dacht voor 150 euro, moet ik even navragen.. weet niet wat ze voor die hier vragen?

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 19:19

ja voor 150 euro.

SanneT84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:27

oke, ja ik zou moeten vragen of ze hem voor minder weg wil doen.. maar dat is wel in noord-holland.. is het zowiezo goed om eerst te passen of die wel goed zit?

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:30

Er is een algemeen topic over boomloze zadels, daarin kun je even kijken naar de meningen over Randol's.
Ik heb er een op proef gehad maar vond 'm niet goed van kwaliteit en niet goed van pasvorm. Drukt te veel/ snel op de schoft. En de drukverdeling schijnt minder goed te zijn, maar het fijne weet ik daar niet van.
Ik heb uiteindelijk een Barefoot gekocht. Dat is betere kwaliteit, betere drukverdeling en betere pasvorm. Ik raad een Randol's af.