Wintec: boom past ook in Werth?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Wintec: boom past ook in Werth?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 19:44

Hai,

ik heb verschillende topics hier al doorgenomen, maar steeds verschillende meningen en adviezen, maar wil het toch erg graag weten...
Mijn (trek)paard heefte en Wintec Isabell Werth opgehad en die zat bij hem goed en voor mij erg fijn, maar hij is nog niet uitgegroeid en daar zit het probleem.
Nu zit de breedste boom erin (wit), maar kan ik er ook een van de bomen van een Wintec Wide indoen? Andersom kan wel, heb ik op de site van Wintec gelezen (in een wintec wide kan je de witte rn rode boom doen)
Op de site staat dat de bomen met het Easy-Change-System van de Wide niet gemaakt zijn voor de andere zadels, maar is dit een nieuw systeem? Passen de oudere dan wel?

Degene die kwam passen zei van wel, ik lees hier dan weer van wel, dan weer van niet. Maar lees weinig ervaringen hiermee.

Wie kan mij het vertellen? Alvast enorm bedankt!

groetjes, janneke

AmberHeijman

Re: Wintec: boom past ook in Werth?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:48

Volgensmij is dit niet mogelijk, maar ik weet het niet zeker omdat ik geen ervaringen ermee heb! :)

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:50

In theorie passen de bomen van de wide niet in de werth, maar ik meen ooit eens gelezen te hebben dat je er 1 boom breder (de smalste van de wide dus) zou mogen insteken.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:20

Ik ging er altijd van uit dat er maximaal 5 verschillende bomen in een wintec-model konden.

Dus inderdaad de rode en witte (plus de drie paarse) in de Wide, en alle normale in de gewone Wintecs. Groter dan wit zou ik dus niet doen in een IW, zelfs de witte boom vond ik al aardig 'trekken' op het zadel (heb een 500). Kan me goed voorstellen dat het kunststof van de boom gewoon niet geschikt is voor grote maatverschillen.

Volgens mij heet het systeem al een hele tijd Easy-Change trouwens.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:02

Omdat ik een paar maanden geleden ook een Wintec IW zadel overwogen heb en met hetzelfde probleem zal als jij heb ik een mail gestuurd naar Wintec.
Hun antwoord was heel duidelijk: het kan niet en mag ook niet. De wide bomen zijn niet geschikt voor de normale wintec zadels, omdat ze geheel uit hun verband worden getrokken. De kans op beschadigingen/breken van de boom is dan erg groot en alle garantie vervalt als je het wel doet.