Ik heb namelijk het idee dat het zadel te klein is ( dit omdat het altijd een vijf cm achter de schoft valt,ook als ik hem opzadel en juist leg, verschuift het zadel tijdens het rijden automatisch naar achter. Hij is altijd vast genoeg aangesingeld, dus daar ligt het denk ik niet aan) De eigenares zegt dat dit aan mijn achterwerk ligt. ( Haar zoon was een schriel mannetje van negen jaar toen hij op Renzo begon te rijden, dus dat zadel is daarop aangepast. Ik ben twintig en slank gebouwd maar heb wel een groter achterwerk dan haar zoon had, en rijd haast op het einde van het zadel met mijn bips.)
De pony loopt niet op zijn achterbenen en staat er al jaren om bekend een bokgeval te zijn. ( In de zeven jaar dat haar zoontje erop reed had hij 10 keer NIET gebokt, terwijl ik nu drie weken rijd en alleen de eerste keer echt bokken had)
Ik dacht dat het misschien aan het zadel kon liggen ( omdat het zadel dus ook naar achter schuift) maar omdat hij niet bokt bij mij, ligt het dus misschien niet aan het zadel, maar de manier waarop je hem rijd.
Hoe dan ook, ik ben geen expert met zadels en wil toch graag het zekere voor het onzekere nemen, ik zou het vreselijk vinden om pas na lange tijd erachter te komen dat de pony pijn heeft in zijn rug, en hij daardoor bokt en onder me uit loopt.

Hier had ik het zadel al verder naar voor gelegd, maar het glijd dus automatisch naar die afstand.
In mijn ogen is dat tever naar achter, maar misschien ligt het ook juist.
1= Is er iemand die me tips kan geven? Is het te klein? Moet ik een zadelpersoon laten komen, of kan iemand me zo vertellen hoe/wat?
2= Kan het kwaad dat het oppervlakte van het zadel te klein is voor mijn billen, en moet ik zowiezo een groter zadel kopen?
Alvast hartelijk bedankt

.