Slechte service zadelverkoper

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

friesiangirl

Slechte service zadelverkoper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 07:56

Hoi,

Wat zouden jullie doen? Ik heb anderhalf jaar geleden een zadel aangeschaft voor mijn paard. Vanaf het begin problemen gehad met schuiven, hierop div. malen per email en telefonisch contact gehad met de verkoper. Deze gaf aan maar een bontje eronder te leggen, probleem opgelost (tijdelijk). Helaas heb ik kort daarna mijn paard moeten laten inslapen. Op mijn nieuwe paardje paste dit zadel niet, dus wederom hetzelfde bedrijf laten komen, na bijbetaling heb ik hetzelfde type zadel gekocht met een andere boommaat (zadel was amper gebruikt). Helaas ook nu problemen met pasvorm, daar ik slechte ervaringen heb met de verkoper(niet terugbellen, moeilijk bereikbaar) deze niet meer laten komen en mijn oude vertrouwde zadelmaker laten komen. Deze heeft het zadel aangepast voor zover mogelijk, ook dit werkt niet, Hier had hij mij al voor gewaarschuwd. Uiteindelijk nieuw zadel gekocht bij hem, nu probeer ik al weken de verkoper van mijn andere zadel te benaderen, ik krijg geen reactie op de vraag of zij dit zadel willen terugnemen tegen een redelijke prijs. Hij staat nu al een tijd op marktplaats, hij is aan de straatstenen niet te verkopen...Nu ben ik niet van het dreigen e.d. maar ik ben bang dat ik toch te "lief" ben in mijn mails naar deze zaak. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Er heen gaan is voor mij geen optie (te ver weg en geen vervoer). Tevens begreep ik later dat de boom van dit zadel vrij simpel te verstellen is, met andere woorden, waarom is dit bij mij toen niet gedaan ipv een nieuw zadel aan te smeren???

Juangi

Re: Slechte service zadelverkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:11

Tja, als het zadel niet op jouw paard past had je hem niet moeten kopen. Je kan niet verwachten dat een zadel (wat ook nog door jou gebruikt is) zo terug verkocht kan worden.

Mijn advies: Zoek een andere zadelmaker, een betere, een betrouwbare. Laat het zadel volledig aanpassen of koop een ander. Jij had zo verstandig moeten wezen om te zeggen, nee een zadel hoort altijd te passen,niet alleen met een bontje eronder.

friesiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 08:18

Juangi: misschien is mijn verhaal niet zo duidelijk. Ik heb hem op maat laten maken, de eerste(op mijn vorige paard) en de 2e(op mijn huidige paard)! Na div. pogingen om contact op te nemen, ben ik het vertrouwen kwijt geraakt in deze firma.Inmiddels dus nu een derde zadel bij een betrouwbare zadelmaker gekocht. Maar nu zit ik dus met een zgan zadel welke niet verkoopbaar is door het merk.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:47

Je zou er langs kunnen gaan?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:18

Maar hoe kan het dan dat hij niet goed lag? Eventueel naar Kassa ofzoiets (die progamma's die dit soort dingen behandelen) of naar Consumentengids bij stekeligheden?

Zou er idd wel proberen langs te gaan. Gewoon verhaal halen, neem wel iemand mee als getuige.