10" zadel voor kleine shet.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

10" zadel voor kleine shet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:53

Voor mijn Shetlander van 90 cm ben ik op zoek naar een zadeltje,
pony is niet mega breed,en heeft weinig schoft.
mijn "eisen" zijn:
-10 inch
-geen pannenkoekzadel
-handgreep/knop op het zadel
-niet al te duur,budget is tot ong. 250 euro voor een goed zadel.
Ruitertje(s) zijn/is 6 jaar,maar erg klein.
Kan iemand mij op een idee voor het perfecte zadel brengen?

Via de zoekfunctie kwam ik niet veel verder,dat waren vooral 12" en grotere zadeltjes.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:30

Iemand op bokt heeft een heel kleintje te koop dacht ik, voor 130 euro.
Laatst bijgewerkt door Rhine_ op 29-05-11 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhine_

Re: 10" zadel voor kleine shet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:33

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:42

Er zijn van die kunstof zadeltjes, ook wel Pinokkio-zadels genoemd, die volgens mij precies aan jouw wensen voldoen. In 10 inch verkrijgbaar en ze kosten nog geen 100 euro (bij Divoza dan). Maar volgens mij zijn ze ook wel bij andere ruitersportzaken te verkrijgen.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:11

Bij de ruitersport heb ik ook bij de pinokkio's staan kijken,maar die zijn toch veelal te breed (mijn Shet heeft niet zo snel zo'n dikke grasbuik :P ) en schijnen niet echt lekker te liggen.

Ik heb dan de Barefoot Cheyenne Dry tex kids gezien,die vind ik eigenlijk ook wel leuk en kan ik evt. tweedehands van iemand overnemen,maar daarvan lijkt de ruglengte me wat te lang...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:19

Ik zou ook eerder voor een Pinokkio-achtig zadeltje gaan hoor !

Zowel voor pony als ruitertje gaat dat beter passen dan een Kids Barefoot , want die zijn toch vooral geschikt voor ponies vanaf een meter hoogte (waardoor de ruglengte ook wat langer wordt dan bij een kleinere ;) ) en meiskes van minimaal een jaar of 6 die toch zeker niet klein zijn voor hun leeftijd.

Mail anders eens naar nickyu hier op bokt , haar website is www.nickyskeet.nl , zij en haar man Mart kunnen je ongetwijfeld zeer goed adviseren want zij verkopen zowel Barefoot als allerlei andere merken en zijn heel handig met zadels , ook voor kinderen en ponies , en kunnen je vast een fijn zadeltje adviseren en deze ook eventueel voor je bestellen voor een goede prijs :)

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:14

Ik heb voor mijn uk ook zo'n pinokkio-zadeltje. Doet het prima voor die kleintjes hoor.
En te breed lijkt me sterk, zit namelijk geen boom in die zadeltjes, en de kussens kun je dmv klittenband verstellen.
Enige opmerking die ik bij het zadeltje had is dat de singel die bijgeleverd werd echt véél te lang was. Singel van 60 cm, terwijl 20 cm eerder op zijn plek was. Maar gelukkig heb ik een moeder die handig is op de naaimachine en die kan zo'n stoffen singeltje gelukkig voor mij inkorten. ;)

Als je een 12" zadeltje kwijt kan op de rug van je pony heb je wat meer keuze, maar mijn uk van krap 90 cm kan echt niet meer dan een 10" zadeltje op zijn rug kwijt. De Barefoot Drytex Kids heb ik ook geprobeerd, maar die was echt veel te lang.
Pinokkio zadeltje doet wat het moet doen. Past netjes, hindert de pony niet. En biedt voor de kids ook nog een handvat, wat zeker voor de beginnertjes erg prettig is. Daarnaast knoop ik de teugels daar altijd aan vast. Kan de pony nooit in zijn teugels stappen, maar daarnaast kan hij ook het kind niet uit het zadel trekken mocht hij een grasspriet zien. ;)

Mijn kleine shet met 10" pinokkio zadeltje en meisje van 8 jaar:
http://i106.photobucket.com/albums/m246/christa_luesink/1298510008_6_9Wn8.jpg

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:52

Ik had een norton rexine benjamin zadeltje op mijn shetlander van 92 cm.. was ook 10'' volgens mij. Was er erg tevreden over, maar heb hem verkocht wegens het ontbreken van een passend ruitertje.

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:52

Jitske op www.shetlandershop.nl hebben ze er 1 voor 150,-
maar daar zit geen knop of 'iets wat daar op lijkt' op..

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:11

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:14

sitasgatje schreef:
http://www.interhippique.nl/ is hier niks te vinden erg goedkope site, geen ervaring met de zadels.

Nee,daar hoef ik geen zadel van,daar zijn eigenlijk alleen maar slechte ervaringen over.
Zadels schijnen van geperst karton met een laagje (kunst) leer te zijn,en na een paar ritjes zijn ze al ongeveer versleten.
Tevens duurt het erg lang voor je langs kunt komen (heb zelf eens gebeld,maar eerst namen ze de telefoon niet op,en ik kon pas voor over 3 weken een zadel komen kijken. :)

Ik heb bij "mijn" ruitersportzaak een zadeltje voor 75,- (met beugelriemen,beugels en singel) gezien,pinokkio,10".
Ik dénk dat dat hem gaat worden,als die goed ligt.
Is een nieuwe levering,van IR,die hadden ze hiervoor niet.

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:07

Citaat:
Nee,daar hoef ik geen zadel van,daar zijn eigenlijk alleen maar slechte ervaringen over.
Zadels schijnen van geperst karton met een laagje (kunst) leer te zijn,en na een paar ritjes zijn ze al ongeveer versleten.
Tevens duurt het erg lang voor je langs kunt komen (heb zelf eens gebeld,maar eerst namen ze de telefoon niet op,en ik kon pas voor over 3 weken een zadel komen kijken.

Interhippique is dagelijks een aantal uren geopend en als deze tijden eventueel niet uitkomen, dan ben je ook in de avonduren of op zondag van harte welkom. In ieder geval, niemand hoeft lang te wachten op een afspraak.
Wij hebben een van de grootste collecties betaalbare zadeltjes en setjes voor shetlander en pony op voorraad. Wij hebben veel verschillende merken shet en pony zadels onder andere; norton [rexine, junior, benjamin], wintec [educatief, wintec 250, wintec 500 vzh en dressuur met en zonder cair], Harrys Horse [ alle modellen vzh en dressuur en het HH educatief zadeltje] verder zadeltjes van S&K, Imperial Riding, Loesdau. Om maar een en ander te noemen.
Nu heeft ieder zadeltje zijn voor en tegen en is het niet zo dat je één bepaald zadel aan kan wijzen als het ideale shetlander zadel. Het ligt aan het gebruiksdoel, de eisen die je er aan stelt, de bouw en de grote van de shetlander en de leeftijd en het gewicht van het ruitertje en natuurlijk ook aan wat je er voor uit wilt geven. De een is nu eenmaal wat rijker als de ander.
Al de zadels van de verschillende merken hebben drie dingen gemeen: 1] de prijs/kwaliteit verhouding is gewoon netjes, 2] ze zijn zeker niet duur. 3] Geen van de zadeltjes is vervaardigt uit karton met een laagje plastic. [Hoe verzin je het toch :o? Laat Wintec het maar niet horen :)]

groetjes Anja van InterHippique