Maat westernszadel versus portugeeszadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dana82

Maat westernszadel versus portugeeszadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 21:41

Wij zijn op zoek naar de juiste maat voor een portugees/spaans/camargue zadel. Wij rijden nu met een westernzadel dat een fullquarter is. Mijn vriend zoekt echter nog een passend portugees zadel (of iets dergelijks) voor zijn ridderdemonstraties mee te doen.
Echter van "klassieke" zadels kennen we niet zoveel en hebben dus ook geen gedacht in welke richting van maat we zoeken. Zoals gezegd rijdt hij nu met een full quarter en 16 inch.
Kan iemand ons een idee geven naar welke maten we moeten kijken bij de klassieke (portugees, spaans, camargue) zadels?
Dan kunnen we al een deel zadels schrappen die te koop zijn en achteraf samen met iemand met kennis van zaken het beste zadel kiezen.

unner

Re: Maat westernszadel versus portugeeszadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:10

Camarguezadels heb je in principe alleen in 1 maat, in ieder geval wel hier in Nederland. Wil je iets aparts, dan moet je die op maat laten maken. Nog even een link: http://www.selle-camargue.com/index.php

Over Spaanse en Portugese zadels kan ik je helaas niets vertellen, aangezien ik hier geen verstand van heb.

Succes!

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:49

Full quarter zegt eigenlijk niet zo veel. Bij het ene merk is het zus en bij het andere zo. En soms wordt de maatvoering van een merk ook veranderd. Ook telt er natuurlijk veel meer mee dan alleen de breedte van een zadel.

Als het om de looks voor een demonstratie gaat kun je hier nog wel eens wat aan hebben:
http://www.stradasaddles.co.uk/gallery.htm (2 foto´s onderaan). Een goed passend zadel met een aparte hoes voor het uiterlijk.

Equi_libre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:58

je zou ns bij trekkingsaddles.nl kunnen kijken. Zij hebben spaanse en portugese modellen volgens mij.