Neusriem van de Divoza...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Neusriem van de Divoza...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:59

Hallo allemaal,

Ik heb op 1 maart bij divoza een neusriem gekocht. Deze bleek na twee weken poreus te zijn door droogte, en je kon hem zo doormidden scheuren. Neusriem zag er niet meer uit na 1 keer omgedaan te hebben met passen.

Ik ben hiermee terug geweest, en ik heb toen mijn geld terug gehad, omdat ze ze neit mee rop voorraad zouden hebben.
Toen ben ik zelf gaan kijken bij de riemen, en lagen er wel 9 ? :+

Ik heb toen de gene meegenomen die er het beste uitzag.
Nu is mijn pony intussen wat ziek geweest, waardoor de riem in de kast heeft gelegen. (Is wel ingevet na aankoop op aanraden van cassiere).
Nu na twee keer gebruik is er een riem afgescheurd?

Ik heb deze riem nu precies drie maanden. Ook deze riem is volledig uitgedroogd. Ondanks mijn invetten.

Nu heb ik deze riem al twee weken liggen. Ik heb zelf geen rijbewijs, en mijn vriend heeft geen tijd gehad er met mij heen te rijden. Nu heb ik dus net divoza opgebeld wat ik ermee aan moet. Zij zegt doodleuk dat ik hem beter had moeten onderhouden?
Ondanks dat ik advies van divoza opgevolgd heb, door hem in te vetten voor ik hem gebruiken zou. Wat ik dus gedaan heb.

Mag een riem na drie maand, met twee keer gebruiken zomaar doorscheuren? Of zijn zij verplicht mij een nieuwe te overhandigen?

Paardenmeis1

Re: Neusriem van de Divoza...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:02

Kan je contact opnemen met de leverancier? Dus bv met Kieffer?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:04

Om welke neusriem gaat het?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:06

Vervelend zoiets. In principe mag zo'n neusriem niet zomaar scheuren, naar mijn idee. Heb je de kassabon nog?

Divoza schrijft het volgende:
Citaat:
Tenminste 1 jaar garantie op alles bij Divoza Horseworld
Op alle artikelen uit deze catalogus wordt een jaar garantie gegeven op materiaal- en constructiefouten. In een aantal gevallen is de garantie maar liefst vijf jaar.

Elk artikel van Divoza Horseworld voldoet aan de hoogste eisen van kwaliteit en degelijkheid. Mocht het artikel bij normaal gebruik onverhoopt toch gebreken vertonen, dan worden deze kosteloos hersteld. Dit gebeurt door middel van vervanging of reparatie, dit wordt door Divoza Horseworld beoordeeld. De garantie omvat fabrieks- en/of materiaalfouten. Uiteraard valt normale slijtage niet onder de garantiebepalingen evenals producten van rubber.

Mocht zich binnen de garantietermijn een klacht voordoen, stuur dan het desbetreffende artikel voldoende gefrankeerd naar Divoza Horseworld. Geef in een bijgesloten brief duidelijk aan, om welke klacht het gaat en stuur altijd een kopie van de kassabon of factuur mee. De factuur of kassabon die u bij de aankoop van het artikel heeft ontvangen is uw garantiebewijs.

Op al onze leveringen zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Klik hier voor de volledige tekst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:07

Om een Bonfire neusriem. Een hoge neusriem, zon heel brede.

Neusriem 1 is na een paar weken al terug gebracht. Deze had ik helaas de tijd niet voor. Vandaar dat ik daarnet belde. Ze gooide het op onderhoud. En dat het niet binnen garantie valt.

Maar nadat ik erachter kwam dat die ene riem kapot was. Viel mij ook op dat als je het leer dubbel buigt er meteen een scheur in zit.
Ze kunnen dus zowieso niet zeggen dat paard ergens achter is blijven hangen.

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:07

als iets wat je koopt binnen 6 maanden kapot gaat moet de winkel je een nieuwe geven, tenzij zij kunnen aantonen dat het jouw schuld is. Na zes maanden is het andersom, dan hoeft het niet tenzij jij kan aantonen dat het wel hun schuld is.
Kijk een op http://www.consuwijzer.nl daar staat veel over consumentenrechten

AP_Art schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb op 1 maart bij divoza een neusriem gekocht. Deze bleek na twee weken poreus te zijn door droogte, en je kon hem zo doormidden scheuren. Neusriem zag er niet meer uit na 1 keer omgedaan te hebben met passen.

Ik ben hiermee terug geweest, en ik heb toen mijn geld terug gehad, omdat ze ze neit mee rop voorraad zouden hebben.
Toen ben ik zelf gaan kijken bij de riemen, en lagen er wel 9 ? :+

Ik heb toen de gene meegenomen die er het beste uitzag.
Nu is mijn pony intussen wat ziek geweest, waardoor de riem in de kast heeft gelegen. (Is wel ingevet na aankoop op aanraden van cassiere).
Nu na twee keer gebruik is er een riem afgescheurd?

Ik heb deze riem nu precies drie maanden. Ook deze riem is volledig uitgedroogd. Ondanks mijn invetten.

Nu heb ik deze riem al twee weken liggen. Ik heb zelf geen rijbewijs, en mijn vriend heeft geen tijd gehad er met mij heen te rijden. Nu heb ik dus net divoza opgebeld wat ik ermee aan moet. Zij zegt doodleuk dat ik hem beter had moeten onderhouden?
Ondanks dat ik advies van divoza opgevolgd heb, door hem in te vetten voor ik hem gebruiken zou. Wat ik dus gedaan heb.

Mag een riem na drie maand, met twee keer gebruiken zomaar doorscheuren? Of zijn zij verplicht mij een nieuwe te overhandigen?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:08

AP_Art schreef:
Om een Bonfire neusriem. Een hoge neusriem, zon heel brede.

Neusriem 1 is na een paar weken al terug gebracht. Deze had ik helaas de tijd niet voor. Vandaar dat ik daarnet belde. Ze gooide het op onderhoud. En dat het niet binnen garantie valt.

Maar nadat ik erachter kwam dat die ene riem kapot was. Viel mij ook op dat als je het leer dubbel buigt er meteen een scheur in zit.
Ze kunnen dus zowieso niet zeggen dat paard ergens achter is blijven hangen.

Ik gebruik deze neusriemen al jaren zonder problemen dus vind dit wel vreemd.
Maar daar gaat het niet om :P

Ik zou even een mail sturen met een foto erbij en het stukje van consuwijzer erbij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:11

Ik heb de bon nog ja! Datum bon is 24,03,11.
dus drie maanden geleden.

1 Bonfine Neusr.engels zw-zw pr. Enige artikel *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:12

Ik gebruik ook al jaren de lederwaren die goedkoop zijn. Ik verwacht dat deze er al een jaar hingen zonder onderhoud :)

Ik hoor zojuist dat vriendlief vandaag vroeg thuis is. (Werkt normaal tot laat). Dus mischien dat ik er vandaag langs kan!

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:38

AP_Art schreef:
Ik heb de bon nog ja! Datum bon is 24,03,11.
dus drie maanden geleden.

1 Bonfine Neusr.engels zw-zw pr. Enige artikel *D

Als je geen bon hebt moeten ze ook andere dingen accepteren, bijv je klantenkaart ( kunnen ze alle bonnen mee opzoeken)
of bankafschift

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:44

oei, deze had ik gisteren bijna besteld :x
Laat je ons weten hoe het afloopt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:26

Mensen een waarschuwing, koop geen Bonfire neusriem bij de Divoza :=

Er hangen er boven in de uitverkoop vanwege scheurtjes in het leer :\

Tevens nemen ze mijn neusriem zo terug. Omdat ze weten dat het prut is :=
Ze keek ernaar. Vouwde het leder eenmaal dubbel. En vroeg alleen of ik een nieuwe neusriem wou, of mijn geld terug.

Oftewel.. Het is prut, en ze weten het :+
Het ligt daar veel te lang :n Droogt helemaal uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:27

Ik heb mijn geld teruggekregen. En ik heb een emmertje biotine gepakt. En een lekker zakkie paardenbrokjes (A 4 kilo :+ ). Is poown vast veel blijer mee :j

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:29

Fijn dat ze het zo opgelost hebben maar dat het prutneusriemen zijn ben ik niet met je eens.

Ik gebruik ze al jaren, verschillende, wit onderlegd, zwart, aan mn stang en trens hoofdstellen, heb er in totaal 6 en na een beetje olie doen ze het perfect!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:32

Ja dat klopt. Maar als de neusriemen bij divoza jaren liggen zonder onderhoud, dan word het prut. De neusriemen die de divoza heeft liggen, scheuren allemaal.

Ik denk dat als ze van een andere winkel afkomen, waar er maar 1 of 2 per keer worden ingekocht, en ze neit jaren liggen. Ze perfect zijn.

ik ga er dan ook binnenkort een halen bij een kleine ruitersportzaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:33

Ik ben daar nog naar de neusriemen gelopen, en als je die bekijkt :n Niet alleen de bonfire neusriemen overigens. Ook alle andere neusriemen vertonen tekenen van droogte.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:35

Ik heb ook een witonderlegde van pagony (= ook huismerk) en ik heb een heel hoofdstel gekocht ook witonderlegd, je typt al dat ze met de reden , scheurtjes, in de verkoop zijn.
Het hoort inderdaad niet te gebeuren, dit is domme pech of toevallig dat die winkel daar het niet netjes bijhoud?

Ik ben iig tevreden, pony ook.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:36

Ik koop ze daar altijd gewoon in de winkel, echt niets mis mee.
Maar misschien had je het met een beetje olie kunnen oplossen, doet tch meer dan vet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:49

Ik gebruik olie ;)

Sterker nog, al wat ik aan lederwaren aankoop word eerst tweemaal ingevet voor gebruik.
Dus er knap dat er dan nog scheuren inontstaan :=

Mischien is het inderdaad pech. Dat deze winkel dit zo heeft. Mischien dat ze de riemen aangekocht hebben, maar dat de verkoop ervan in deze niet echt lukken wilt?

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:26

vind het persoonlijk een beetje een raar verhaal, wij halen al 15 jaar lang spullen bij divoza en nog nooit iets wat op deze manier stuk ging, is ook een kwestie van goed onderhoud, regelmatig dus een keer schoonmaken en in de olie zetten.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:55

Wat gek zeg, je zou toch zeggen dat nieuw leer echt wel wat hebben kan, zeker als je het na aankoop in hebt gevet. Ik heb ook wel eens een heel goedkoop hoofdstelletje gekocht, wat qua leer echt troep was, maar wat niet ging scheuren ofzo. Heul apart.

In ieder geval fijn dat divoza het alsnog netjes heeft opgelost.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:28

vind het ook gek zeg , heb jaren terug ( ruim 10 jaar ) een pagony special hoofdstel gekocht het meisje rijd er nog steends mee en die poetst dat hoofdstel echt niet vaak in haha en het hoofdstel ziet er nog goed uit ( tja het is geen A kwaliteit dobert-passier enz ) ook de losse bonfire neusriem ziet er nog prima uit

mischien verkeerde levering of zo ?
gelukkig heb ik al 4 jaar een dobert classic :D nergens last van ahha

maar wel fijn dat het goed is opgelost - jij blij-je paardje blij :D