ervaring theraflex pad?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

evelien203

ervaring theraflex pad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 17:35

Wie heeft er ervaring met de theraflexpad van Parelli?
Ik denk er zelf sterk over om 1 aan te schaffen, maar het is best wel prijzig, dus zou ik graag willen weten hoe het andere mensen bevalt. Is het werkelijk een groot verschil met een 'gewoon' dekje?
Ben heel benieuwd... /3

biaggi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:09

Ik ben er momenteel één aan het testen en die valt fantastisch mee!
Ik vreesde ervoor dat het een eeuwig geklungel zou worden met de shims maar dat wijst snel zichzelf uit.
De drukplekken zijn verdwenen, mooi egale verdeling van de druk volgens mij.
Ik weet niet goed hoe het zit met de afvoer vd warmte, er zitten immer luchtzakken in.
Je merkt ook heel snel veranderingen aan de bouw van je paard, die kun je subtiel aanpassen met de shims.
Ik heb de westernpad en overweeg serieus er een te kopen.

biaggi

Re: ervaring theraflex pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:11

Voor de duidelijkheid als je zadel niet goed past zonder pad moet je het ook niet met een theraflex proberen fixen!

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:07

Ik heb de western-uitvoering van de theraflex en rij er nu ruim 2 jaar mee en vind het een fijne pad. Ben er zeer tevreden mee. Het pad verdeelt de druk goed (zeer positieve uitslag bij drukmeting met computerpad waarbij drukpunten van zadel en ruiter in beeld gebracht kunnen worden) en voert de warmte goed af. Wel werd na 2 jaar regelmatig gebruik naar mijn mening de achterrand wat te ruw voor de rug van mijn paard. Ik had dat probleem ook met mijn voormalige pad (dikke vilten pad met neopreen wafel-onderkant. het rubber/neopreen wordt op een gegeven moment na veelvuldig gebruik toch wat stugger/droger). Op advies van de Country Mill in Nijkerk - waar zadel en pad vandaag komen - heb ik er daar een onderlegger bij gekocht precies onder deze theraflexpad past. Tot dusver vind ik het de fijnste pad na uiteenlopende andere varianten die ik gebruikt heb.