peesjes waar klitterband niet knisperend geluid maakt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardrijmiep

peesjes waar klitterband niet knisperend geluid maakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 12:17

Hallo,

Ik ben op zoek naar peesjes die niet zo knisperend geluid maken..
Myn paard heeft ze nodig omdat hij met ze achterbenen tegen zijn voorbenen aa komt, maar hij vind het eng als ik ze af doe.

Wat kan ik hier tegen doen?

Groetjes.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:17

Hem eraan laten wennen! :) Hem leren dat het niet eng is.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:18

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:18

Die leren beschermers maak je vast met riempjes ipv klittenband dus denk dat dat wel een goede oplossing is

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:20

Ik zou hem er ook gewoon aan laten wennen , heb je het meeste plezier van uiteindelijk zodat hij niet van elk geluidje verschiet :)

Maar als je geen *RAAAATSJ!* geluid meer wilt dan zou je kunnen gaan voor peesbeschermers met gewone riempjes met gespjes , vroeger was er niks anders :)

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 12:20

@ Lara_Silver: Ik ben der nu al bijna 1,5 week mee bezig en hij blijft achteruit schieten.
@ just_kiki: Zulke moet ik nog even gaan proberen :)

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:26

paardrijmiep schreef:
@ Lara_Silver: Ik ben der nu al bijna 1,5 week mee bezig en hij blijft achteruit schieten.

Tja je zal ook wel even gedult moeten hebben. En niet binnen een week resultaat moeten hebben. Ik zou hem er gewoon aan laten wennen. Die van mij vond dat eerst ook heel erg eng. Maar als je het een keer voor zijn neus deed was er niks aan de hand. Gewoon niet al te veel de nadruk op leggen en gewoon door gaan. En anders een keer je stem verheffen als hij weg wil lopen. Dat weten ze zo hoor. En natuurlijk heel goed belonen als hij blijft staan!!! Dat is denk ik nog wel het aller belangrijkste.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:27

Ook als je gewoon langs zijn hoofd iedere keer de klittenband open en dicht doet? Een paard dat bang is van klittenband is echt überirritant (peesjes, bandages, springschoenen, vliegenkappen, vanvoor op de dekens,...allemaal met klittenband) dus ik zou verder blijven oefenen.

pmarena

Re: peesjes waar klitterband niet knisperend geluid maakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:34

Gewoon heel vaak dat klittenband open en dicht doen , als hij in de wei staat te grazen , als hij zijn eten krijgt , terwijl je aan het poetsen bent, enz.

En dan inderdaad geen spektakel er van maken maar maak er gewoon een geluid van dat er bij hoort , een paard dat in de wei kan gaan grazen wordt het snel zat om te schrikken hoor als je 100x dat klittenband open en dicht doet , dan gaat hij vanzelf staan grazen en geeft er geen reactie meer op. Dat bouw je dan uit totdat het totaal niks raars meer is , op geen enkele plek.

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 12:34

Als ik voor bij zijn hoofd doe niks aan de hand, bij zijn buik ook niet, aan doen ook niet, maar zodra ik ze af wil doen ziet hij achteruit..

Groetjes

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 12:35

pmarena schreef:
Gewoon heel vaak dat klittenband open en dicht doen , als hij in de wei staat te grazen , als hij zijn eten krijgt , terwijl je aan het poetsen bent, enz.

En dan inderdaad geen spektakel er van maken maar maak er gewoon een geluid van dat er bij hoort , een paard dat in de wei kan gaan grazen wordt het snel zat om te schrikken hoor als je 100x dat klittenband open en dicht doet , dan gaat hij vanzelf staan grazen en geeft er geen reactie meer op. Dat bouw je dan uit totdat het totaal niks raars meer is , op geen enkele plek.

Idd, hier ben ik ook al mee bezig, en reageert er totaal niet op, maar zodra ik het van zyn benen af wil halen is het mis,

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:37

Dan heb je het nog niet vaak genoeg gedaan , want blijkbaar is het nog steeds spannend :P

Je kunt gerust even zeggen : let op! Als er iets spannends gaat gebeuren , zodat het beestje niet schrikt van het onverwachte geluid. Maar doe ze dan gerust een paar keer af en aan zodat het zijn neus uit komt en het iets doodnormaals wordt :)

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 12:38

pmarena schreef:
Dan heb je het nog niet vaak genoeg gedaan , want blijkbaar is het nog steeds spannend :P

Je kunt gerust even zeggen : let op! Als er iets spannends gaat gebeuren , zodat het beestje niet schrikt van het onverwachte geluid. Maar doe ze dan gerust een paar keer af en aan zodat het zijn neus uit komt en het iets doodnormaals wordt :)

Ik zal er vanavond meteen mee aan de slag gaan met het op en af doen!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:34

Zou idd aan het werk gaan met de tips, daar krijg je alleen maar een veel braver paard van :j

Je kunt nou eenmaal niet alles gaan vermijden wat je paard eng vindt, dan wordt het een schijterd eerste klas. Ik heb juist altijd graag "rare" dingen langs de bakrand bijvoorbeeld: gillende kinderen, paraplu's, trekkers, paarden die naar buiten gaan: worden ze lekker mak van! :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:57

Kan je wel zijn benen borstelen en aanraken zonder dat hij zijn been optilt of wel schiet? Daar kan het probleem ook zitten. Als dat gewoon kan en je kan ook met je hand ''als pees'' nadoet en reageert hij daar ook niet op dan is het gewoon dat hij geen beschermers om wild omdat het misschien te strak zit voor zijn gevoel...

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 18:13

Ik kan alles bij zyn benen doen geen probleem, peesjes hij loop er niet anders om, alleen het af doen vind hij vervelend

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:17

Hij vindt ze gewoon te stoer om af te doen :+

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 18:21

Jana_en_Ik schreef:
Hij vindt ze gewoon te stoer om af te doen :+

Haha dat zal het zyn! :j

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:59

paardrijmiep schreef:

AL een week? Je bent er imo PAS een week mee bezig. Mijn pony vond de pijpkousen die ik aan moet doen onder springen ook eng, dat heeft zo ongeveer c.a 2 maanden geduurd voordat het niet meer eng was. En ik had geen zin om nieuwe te kopen, en aangezien hij onder het springen wel aantikt zijn ze helaas nog nodig. Er is geen handboek waar in geschreven staat hoe lang een paard nodig heeft om ergens aan te wennen, dat verschilt sterk. In ieder geval gewoon volhouden en je rust bewaren dan komt het echt wel goed hoor.