Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
? zit geen klitteband aan paardrijmiep schreef:@ Lara_Silver: Ik ben der nu al bijna 1,5 week mee bezig en hij blijft achteruit schieten.
@ just_kiki: Zulke moet ik nog even gaan proberen
pmarena schreef:Gewoon heel vaak dat klittenband open en dicht doen , als hij in de wei staat te grazen , als hij zijn eten krijgt , terwijl je aan het poetsen bent, enz.
En dan inderdaad geen spektakel er van maken maar maak er gewoon een geluid van dat er bij hoort , een paard dat in de wei kan gaan grazen wordt het snel zat om te schrikken hoor als je 100x dat klittenband open en dicht doet , dan gaat hij vanzelf staan grazen en geeft er geen reactie meer op. Dat bouw je dan uit totdat het totaal niks raars meer is , op geen enkele plek.

pmarena schreef:Dan heb je het nog niet vaak genoeg gedaan , want blijkbaar is het nog steeds spannend
Je kunt gerust even zeggen : let op! Als er iets spannends gaat gebeuren , zodat het beestje niet schrikt van het onverwachte geluid. Maar doe ze dan gerust een paar keer af en aan zodat het zijn neus uit komt en het iets doodnormaals wordt
paardrijmiep schreef:@ Lara_Silver: Ik ben der nu al bijna 1,5 week mee bezig en hij blijft achteruit schieten.
@ just_kiki: Zulke moet ik nog even gaan proberen