nog een hoofdstel vraagje (passier)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paperboy

nog een hoofdstel vraagje (passier)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 20:32

Tsja, aangezien mijn leed hoofdstel zoeken heet weer een topic van mij......
Na mijn zoektocht naar een portugees hoofdstel (niet te krijgen in mijn maat extra large), heb ik besloten voor een gewoon
hoofdstel te gaan. Nu wil ik in de toekomst misschien een wedstrijdje gaan rijden dus ik zoek iets moois. wat niet meevalt in extra large helaas ;(.
Mijn Noordzweed heeft een vrij robuust hoofd en ik zoek dus iets met een wat bredere aansnoer neusriem.
nu had ik de Passier Juno edelstaal in gedachten, hoera Passier doet wel in extra large (helaas wel met een prijskaartje).
Wie heeft dit hoofdstel hoe is de kwaliteit en voor mijn heel belangrijk wie heeft er een foto van op zijn paard.
Genoeg foto's van het hoofdstel maar niet op een paard en ik wil zo graag zien hoe het op een paard staat :o
Afbeelding

Ik moet zelf erg wennen aan dat er geen kussentje onder de kin zit..........

Pooh77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:38

Ik heb dit hoofdstel van passier en ben er weg van! Ook mijn vorige hoofdstel was dit model van passier en daar heb ik 11 jaar mee gedaan! Super kwaliteit als je er een beetje netjes op bent. Ik heb juist voor dit hoofdstel gekozen omdat er geen aansnoerneusriem aanzit, deze doe je toch gauw te strak :(:) . Nogmaals, superfijn hoofdstel

Johnnydepony

Re: nog een hoofdstel vraagje (passier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 23:46

Passier zijn kwa kwaliteit gewoon super hoofdstellen. Wellicht iets slijtage gevoeliger dan een stubben, maar heel mooi zacht leer. Gewoon goed onderhouden, je paard niet late schuren en hij gaat een leven lang mee.

Ik ben ook niet van de aansnoerneusriemen. Heb zelfs wel eens een heel duur hoofdstel laten verbouwen naar een gewone neusriem.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 00:22

Waarom klop je niet eens bij een zadel of tuigmaker? Die kunnen veel naar wens maken en de prijs zal mss wel beter meevallen dan de passier (of niet :D ).

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 04:53

Dankje jullie wel voor de reactie, ik ben nog aan neuzen! De kwaliteit van passiser en dobert spreekt me erg aan. Enne het laten maken is zeker ook nog een optie. Kortom ben nog steeds aan het rondgooglen....

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 07:37

Hoi Dobert heeft inderdaad ook XL, ik heb namelijk ook een paard met een XL hoofd, nou ja ik vind het mooier dan een gewone full die overal op zijn grootst moet.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 18:20

PintoNatal, is het hoofdstel ook echt lekker ruim vooral bij de neusriem???
Ik ga namelijk waarschijnlijk een Dobert stallmeister met 45mm neusriem bestellen, maar ik weet niet of de Dobert over het algemeen groot of klein valt. Kan hem natuurlijk terugsturen als hij niet past, maar ben wel benieuwd. Heb ooit een Anky full gehad dat leek wel een cob maat......

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:22

Volgens mij heeft Vantaggio ook een aantal hoofdstellen in extra full :)

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 18:36

upendo schreef:
Volgens mij heeft Vantaggio ook een aantal hoofdstellen in extra full :)

Klopt! Alleen las ik erg veel wisselende ervaringen over de kwaliteit en dan vind ik 100 tot 150 euro erg veel geld om dat risico te nemen.
Het zijn wel mooie hoofdstellen trouwens.......

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:40

[quote="Paperboy"]PintoNatal, is het hoofdstel ook echt lekker ruim vooral bij de neusriem???
Ik ga namelijk waarschijnlijk een Dobert stallmeister met 45mm neusriem bestellen, maar ik weet niet of de Dobert over het algemeen groot of klein valt. quote]

Ik vind hem vrij normaal vallen. Mijn paard heeft een full maar zit niet op het grootste of kleinste gaatje.
Voor foto's kan je in me profiel kijken (heb wel 3 verschillende hoofdstellen maar die met V-frontriem is Dobert).

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 18:48

miss_lizje; Bedankt! Mooi hoofdstel en mooi paard in je profiel :D. (voor een leuke frontriem moet ik maar weer even gaan sparen ;)).
Dat is ook een mooie brede neusriem.....
Ik denk dat de extra full dan wel goed is (heb nu een HH maat extra full en die past prima nog gaatje over).

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:28

Als je hem in de winkel haal kan je hem wel vaak nog ruilen. Bij sta-rho (rhoon ZH) zijn ze verhoudingsgewijs goedkoper dan bij bijvoorbeeld Hyporama.

Daarnaast heb je van stubben (ben ik helemaal weg van) ook sommige hoofdstellen in grotere maten (als GröBe EXG groter dan wb betekend).
Persoonlijk vind ik de kwaliteit van stubben nog net wat meer dan dat van Dobert.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:37

Passier _/-\o_
Dobert _/-\o_
En dat passier eerder slijt dan stubben??? Stubben vindt ik nou echt bagger. Geen mooie kwaliteit leer.

Dobert valt redelijk groot (vindt ik) mijn paarden (165-175) konden nog veel lager gehangen worden. Em dat was altijd full.
En een brede neusriem is niet zo snel breed genoeg op een paard met een lange bles/kop.

paarden115

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:33

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 21:08

Bedankt voor de reacties allemaal! De kieffer portugees had ik inderdaad gezien, maar vind hem persoonlijk minder mooi dan de echte portugese hoofdstellen.... en die vallen helaas klein.......
Maar ik heb net een mail gestuurd en ga voor de Dobert Classic met 45mm neusriem XL :D. Probeerde voor de iets goedkopere te gaan maar mijn vond dat ik het dan maar direct goed moest doen (tsja en als hij in zo'n bui is moet daar direct gebruik van gemaakt worden :=).
Ben nog in afwachting van een paar antwoorden o.a. terugsturen als het niet past, maar las op de site al dat dat gewoon kan volgens mij......

apple01; fijn te horen dat het redelijk groot valt dan zal hij ongetwijfeld passen.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 07:43

Paperboy schreef:
PintoNatal, is het hoofdstel ook echt lekker ruim vooral bij de neusriem???
Ik ga namelijk waarschijnlijk een Dobert stallmeister met 45mm neusriem bestellen, maar ik weet niet of de Dobert over het algemeen groot of klein valt. Kan hem natuurlijk terugsturen als hij niet past, maar ben wel benieuwd. Heb ooit een Anky full gehad dat leek wel een cob maat......

ik durf het nog niet te zeggen moet hem nog gaan bestellen, en ik vind Dobert wisselend vallen. Ik heb hetzelfde model een trens en een stang en trens versie en daarvan moet de keelriem bijvoorbeeld bij de ene op het bijna langste gaatje (3e) en de andere moet ik op het 6e gaatje oid doen, dus vind er wel veel verschil in zitten. Ik vind de neusriemen altijd wat lang, moet er bij mijn 2 paarden die al een Dobert hoofdstel hebben altijd gaatjes bijprikken.

517927

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:13

dit is fijn dat er recent van alles over deze 2 hoofdstellen geschreven wordt. maar heeft er ook iemand ervaring met de schockemöhle hoofdstellen ? . ik zit zelf te twijfelen tussen passier gimini, dobert classic met brede neusriem. of de schockemöhle newcastle. wat ik wil is bijna niet te koop , of je betaald de hoofdprijs. Brede neusriem , blinde sluiting ,wave frontriem. zacht kopstuk . niet zo moeilijk maar alleen dobert heeft zoiets.