Mexicaans hoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lulychellu

Mexicaans hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 14:24

Ik denk er aan om een mexicaans hoofdstel te gaan kopen (zijn zo mooi :o ) maar nu hoorde ik dat als je niet echt een stille hand hebt dat je dat beter niet kunt doen? Dat hij veel scherper inwerkt en boven de neus moet zitten. Ik wou hem voor mijn haflinger en die is dan net beleerd, is het dan wel een goed idee?

Groetjesz

EmptyWords

Re: Mexicaans hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:33

een mexicaanse neusriem werkt erg sterk in op de neus als het paard zn mond open zou doen... helemaal met een jong paard zou ik het neit doen.. die zijn nog vaak wat aan eht zoeken en kauwen op het bit en dat wordt meteen flink afgestraft....

Amiigo

Re: Mexicaans hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:35

Als je paard dat zijn mond open doet, dan komt alle druk om het punt waar de neusriem kruist, en de ringetjes aan de zij-kant drukken dan ook op de jukbenen.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:36

Tja het ligt ook een beetje aan of jij die neusriem aansnoert, of wanneer jij hem gewoon relatief wat losser om doet. Opzich denk ik dat het best kan, maar snoer zijn mond gewoon niet helemaal dicht maar houd het nog een beetje vriendelijk. Daarnaast is met een stille hand rijden altijd prettiger voor je paard, ongeacht welke neusriem erom hangt.