Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Shyla25 schreef:Ik denk dat je het beter andersom kunt doen, eerst iemand laten komen zodat je weet waarnaar je kunt gaan zoeken
Monica24 schreef:Goeie tip, daar had ik ook wel aan gedacht, maar als ik iemand laat komen dan ben ik misschien overdonderd, en kies 1 van zijn of haar zadels waarbij ik een concessie doe, en ik wil me eigenlijk eerst even zelf grondig voorbereiden, zodat ik zelf ook een beetje weet waar ik op moet letten.
Je moet dan sowieso nooit geen zadel nemen met hoge achterkussens. Een Stübben bijv. is dan veel beter geschikt. Je paard heeft weinig schoft dus dat komt dan ook mooi uit omdat Stübben geen terug gesneden boom heeft. Tweedehands over het algemeen goed verkrijgbaar en zitten vind ik erg fijn. Je zou eens kunnen overleggen met een zadelmaker/passer of die Stübbens heeft, al dan niet tweedehands.
aslo schreef:Je paard is dus overbouwd zoals ze dat noemenJe moet dan sowieso nooit geen zadel nemen met hoge achterkussens. Een Stübben bijv. is dan veel beter geschikt. Je paard heeft weinig schoft dus dat komt dan ook mooi uit omdat Stübben geen terug gesneden boom heeft. Tweedehands over het algemeen goed verkrijgbaar en zitten vind ik erg fijn. Je zou eens kunnen overleggen met een zadelmaker/passer of die Stübbens heeft, al dan niet tweedehands.
Het is een vrij vlak zadel ook waarin je voldoende ruimte hebt en de kniewrongen zijn zeker niet te groot.