Nieuwe beenbeschermers Eskadron

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjafrane

Nieuwe beenbeschermers Eskadron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 07:30

Eskadron heeft nieuwe beenbeschermers de Flexisoft AIR Easy zowel peesbeschermers als kogelbeschermers.

Heeft iemand deze al? Hoe bevallen ze?

Groetjes

Roos

Snoevie

Re: Nieuwe beenbeschermers Eskadron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:14

ik ben erg geintresseerd,alleen heb ik helaas maat pony nodig,en volgens mij is hij alleen in full te krijgen,jammer!

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:21

Snoevie schreef:
ik ben erg geintresseerd,alleen heb ik helaas maat pony nodig,en volgens mij is hij alleen in full te krijgen,jammer!

Ja, jammer is dat he! Heb helaas hetzelfde probleem -O-

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:26

ik heb een fjord,maar met fijne benen,full is te breed en zeker veel te lang

de eskadron pony flexisoft valt perfect

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:27

Heeft iemand een link :o?

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:56

Ik vind die sluitingsklips er niet zo fijn uitzien trouwens, net als bij van die schaatsen enzo..

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 23:00

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 15:18

het lijken mij wel fijne beenbeschermers, maar ik heb ze nog niet gekocht. de clip sluiting vind ik juist wel fijn ik hou niet zo van de klittenbandsluiting. ik heb nu ook clipsluitingen.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:56

Hoe zit dat kliksysteem precies?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:50

Vriendin van mij heeft ze, maar ik kan er écht niet mee om gaan :') bandjes zijn suuuuper irirtant, maar is denk ik even wennen, ze zijn ook best kort voor dit paard (paard met forse benen)
paard is blesure gevoelig, dus moet goed ventilerent zijn, peesbeschermers doet ze altijd om.
Ze werken wel erg goed :j geen afdrukken meer en je kunt er gewoon doorheen blazen :D

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:52

Pff zijn weer lekker discriminerend met alleen maatje full :P

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:55

Ik lees even mee naar verdere ervaringen :) Lijken mij fijne peesbeschermers zo met die ventilatie (Zafiers benen zijn na 20 minuten stappen zonder beschermers (na een training met beschermers) pas afgekoeld, dus zit er over na te denken om zulke beschermers te nemen, alleen even doorsparen :P .)

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:56

Jammer dat ze zo lelijk zijn! :+ als dat grijze nou ook gewoon zwart was geweest...

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 08:56

Je hebt ze ook gewoon met een snelsluiting. Ik heb ze besteld, ben erg benieuwd

big_ben

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:48

ik vind ze er wel heel goed uit zien

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:19

Ik heb er afgelopen week voor het mee gedressuurd en vandaag voor het eerst mee buiten gereden. Ze bevallen mij prima.
Goede ventilatie en die sluiting is niet moeilijk. Blijft heel goed zitten en sluit mooi aan. Met elastische sluitingen heb je soms de neiging om ze te los of te vast aan te trekken.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:17

Ik ben ook aan het nadenken om deze beenbeschermers aan te schaffen, maar kan iemand mij vertellen of er geen zand of modder in die lucht openingen gaat zitten waardoor ze dicht gaan?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:29

Mijn vriendin heeft dezelfde gekocht in Duitsland, maar die heeft van die haaksluitingen net als bij Veredus. Ik vind ze er wel mooi uitzien!

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:43

Ik heb deze beenbeschermers nu bijna 6 maanden en gebruik ze maar heel af en toe. Ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die hier slechte eravringen mee hebben? Ofwel zijn de mijne gewoon niet goed gemaakt... :+ Ik heb al een keer gehad dat een clips los schoot tijdens galop, wat écht niet fijn was! Momenteel heb ik heel vaak problemen met ze toe te krijgen, ze schuiven er gewoon door en klikken niet meer vast. En dan heb ik ook nog voor dat RV de bovenste gesp mijn paard zijn huid zelfs nog niet bijna raakt?! Die staat dus gewoon 'open' op +/- 1 cm van zijn been en biedt dus geen optimale veiligheid (maar dat zou misschien nog aan mijn paard kunnen liggen, al vind ik 1 cm verschil wel veel voor een been!)...

Nog mensen met zulke problemen?

Ik borstel ze trouwens altijd netjes ag na gebruik en heb ze al regelmatig afgespoten wanneer het nodig was, dus het is niet dat ze niet goed onderhouden worden...

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:52

Ik heb de zelfde problemen. Waardeloze dingen. Heb ze nu ingesloten met een soort anti-roest spul. Dat helpt wel. Maar ze zien er níet meer uit

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:58

Op zich doen ze hun werk wel (als ze aan willen tenminste) ik merk echt een groot verschil aan mijn paard zijn benen na gebruik van deze ipv gewone peesjes. De benen zijn stukken minder warm en bijna nooit bezweet. Maar ze moeten wel om kunnen èn blijven natuurlijk!

Ik heb net eens naar de winkel gebeld waar ik ze heb gekocht en ik mag ze binnen brengen zodat zij ze kunnen terug sturen zodat Eskadron eens kan kijken of er effectief iets mis is. Heb ze afgelopen zomer gekocht en meneer zei nu al: ik betwijfel wel of ze daar nog iets aan gaan willen doen... :oo Is dat service dan?

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:08

Maar als je in een stoffige, natte of modderige bak rijdt. Gaan die gaat dan niet dicht zitten? En zijn die gaatjes gemakkelijk schoon en terug open te krijgen?
De sluitingen leken me fijn maar nu na jullie ervaringen gelezen te hebben ga ik toch maar eventjes kijken of ze ook met andere sluitingen te krijgen zijn.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:28

Ik dacht dat de vorige versie (als ik me niet vergis gewoon 'air') met klittenbandsluiting is.
De openingen waar je de riemen in moet vast klikken zijn vrij makkelijk proper te krijgen, maar hoe het juist met het aanspan mechanisme zit, dat weet ik niet juist... Daar blokkeren de mijne namelijk.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:37

Ik bedoel de gaatjes van de luchtopeningen?

Hopelijk maakt Eskadron ze of krijg je een nieuw paar, ze zijn duur genoeg..