zadelsssssss :D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miepietjuh

zadelsssssss :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 21:42

heey,
heeft iemand ervaringen met de zadels van baseline en knightrider?

miepietjuh

Re: zadelsssssss :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 15:37

of van harry's horse, iemand?

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:40

Baseline is zeer slecht, Knightrider gaat maar past niet altijd op elk paard!
HH, tja kan je beter voor een wintec of een gebruikt A merk zadel gaan!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:45

Je kan beter kijken naar de maat en pasvorm van je paard, dan pas naar 't merk :).

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:47

ik heb een knightrider, zat erg lekker, is na een paar jaar nog steeds heel mooi, ik vond het een goede kwaliteit B-merk :) (alleen past het helaas niet meer op mijn paard)

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 15:55

Tammy_ schreef:
ik heb een knightrider, zat erg lekker, is na een paar jaar nog steeds heel mooi, ik vond het een goede kwaliteit B-merk :) (alleen past het helaas niet meer op mijn paard)

oke, want heb ergens gelezen dat knightrider na een tijdje helemaal gaan inzakken en dat opvullen niet helpt.

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 15:55

Ess_Ramona schreef:
Je kan beter kijken naar de maat en pasvorm van je paard, dan pas naar 't merk :).

klopt! maar ik kijk ook een beetje naar de prijs :o

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:58

Een passend zadel is erg belangrijk. Kijk daarom verder dan alleen naar de prijs.

Ik heb nog wel een Wintec liggen, mocht je daar interesse hebben. Fijn zadel om mee te beginnen en de boom is verwisselbaar.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:58

miepietjuh schreef:
Ess_Ramona schreef:

klopt! maar ik kijk ook een beetje naar de prijs :o

Kijk anders naar een zadelmaker met tweedehandszadels :Y)

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 16:02

ja, daar ben ik inderdaad ook naar aan het kijken

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:03

Ik heb een Harry's Horse zadeltje gehad. Helaas paste het niet op mijn Haflinger, dus ik heb hem niet gebruikt. Op zich zag het zadeltje er wel leuk uit. Redelijke kwaliteit leer en over de rest kan ik niet goed oordelen (kwaliteit van de boom ed).
Persoonlijk zou ik eerder voor een tweede hands zadel van een A merk gaan, dan een B merk aan te schaffen vanwege de kosten. Mijn mening is, dat wanneer je geen geld hebt voor goed materiaal dat je jezelf moet afvragen of je het je paard dan wel aan kan doen om erop te gaan zitten. Je spullen moeten gewoon voor elkaar zijn, en dat hoort niet af te hangen van een budget.
www.happyhorseadvies.nl doet volgens mij ook het een en ander met 2e hands zadels, en zij komt aan huis passen en vullen.

equilife

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:06

Ik heb een vriendin die vroeger een Knight Rider had. Ze was er absoluut niet tevreden mee.

Haar zweetbladen waren heel snel opgekruld naar boven. Haar zadel lag ook na een paar maand absoluut niet meer goed op haar paard zijn rug. Ze heeft hem verkocht en heeft een tijdje miserie gehad met de rug van haar paard.

Kan natuurlijk zijn dat haar paard gewoon niet het ideale paard is voor het zadel ook he! :o

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:09

Bij een wintec zadel kun je niet de hele boom wisselen maar alleen het voorboogje. Kwaliteit vond ik verder prima.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:10

equilife schreef:
Ik heb een vriendin die vroeger een Knight Rider had. Ze was er absoluut niet tevreden mee.

Haar zweetbladen waren heel snel opgekruld naar boven. Haar zadel lag ook na een paar maand absoluut niet meer goed op haar paard zijn rug. Ze heeft hem verkocht en heeft een tijdje miserie gehad met de rug van haar paard.

Kan natuurlijk zijn dat haar paard gewoon niet het ideale paard is voor het zadel ook he! :o

Naja, als je een nieuw zadel koopt, veranderd de vulling ook nog behoorlijk van vorm. Het kan dus heel goed dat de vulling na die paar maanden in ingezakt, en dat het met opvullen/hervullen geen problemen had gegeven. Wat niet wegneemt dat de zweetbladen opkrulden natuurlijk ;) .

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:13

_Cindy schreef:
Bij een wintec zadel kun je niet de hele boom wisselen maar alleen het voorboogje. Kwaliteit vond ik verder prima.

Er is in principe volgens mij geen enkel zadel waar de hele boom te verwisselen is zonder het hele zadel uit elkaar te halen. Thorrowgood heeft ook een verwisselbaar kopijzer, maar ik vind het ideaal.
Mijn paardje is nu 10, dus redelijk stabiel wat betreft de ruglijn. Wat dat betreft zit ik met mijn huidige zadel goed. Eens in de zoveel tijd (als de zadelpasser toevallig op stal is, of ik begin te twijfelen aan de ligging) laat ik het nakijken, en soms vervangen we het kopijzer dan voor een andere maat en gaat er wat vulling bij in, of eruit. Ik ben super tevregen met mijn thorrowgood zadel! Het feit dat hij van kunststof is, is ook ideaal. Mone houdt van spelen in het water, en als er nu modder opzit, kan ik hem bij wijze van spreke afspuiten. Perfect!

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 16:15

ElineVh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:36

Ik rijd al een jaar met een knight rider, en nog geen problemen met gehad. Heb het al op 4 paarden geprobeerd & lag bij 3 van de 4 goed

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 18:27

ElineVh1 schreef:
Ik rijd al een jaar met een knight rider, en nog geen problemen met gehad. Heb het al op 4 paarden geprobeerd & lag bij 3 van de 4 goed

dankjewel!
ik ben bijna zeker van dit zadel *D

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:40

op onze b pony lag een kr verschrikkelijk. hij droeg alleen bij de boom en op de achterkant van het zadel, ik vond de pasvorm echt slecht. een meisje op de pc heeft er ook een, en daarop ligt hij helemaal scheef. dit is het zadel wat jij wilt kopen, dit is de slechtste kwaliteit van kr, let er dus wel op dat niet alle ervaringen die je vind van dit zadel zijn maar soms ook van de duurdere modellen!
met het budget wat ik uit deze zadels haal kan ik je een wintec 250 of een thorowgood maxam aanraden, dit zijn nette zadeltjes met een nette pasvorm, tweedehands voor een leuke prijs :)

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:15

Kheb der eens op gezeten in de ruitershop, kvond ze wel hard?!