Wie heeft ervaring met scs systeem van mountain horse/

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tov

Wie heeft ervaring met scs systeem van mountain horse/

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 16:19

Ik ben me aan het orienteren op nieuwe rijschoenen/ laarzen, en ik kwam in de catalogus van mountain horse schoenen en laarzen tegen met een nieuw antislip systeem. Er zijn twee versies; grip en lite, en het komt er hier op neer dat er onder op de zolen ribbels zitten die in het profiel van de beugels vallen waardoor je niet meer schuift in de beugels. Het lijkt me een mooi systeem, maar misschien voelt het allemaal heel geforceerd als je er in werkelijkheid mee rijdt. De prijs is er echter niet naar om maar zo even een gokje te wagen. Dus mijn vraag, heeft iemand er ervaring mee, en zo ja welke?

Geaa05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:18

Ik heb de laarzen met dat antislip systeem. De 'bijbehorende' beugelblokjes heb ik niet, ik gebruik dus een normaal beugelblokje.
Ik schoot altijd heel erg snel met mijn voeten in de beugels, maar nu ik met de Mountain Horse laarzen rijd heb ik daar geen last meer van.
Die beugelblokjes ga ik dus nu niet meer aanschaffen, zo werkt het ook al heel goed!

MelanieB

Re: Wie heeft ervaring met scs systeem van mountain horse/

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:28

Heb het beide, opzich wel fijn , je kunt er ook zo als je wilt wel weer uit met je voet en je bepaalt zelf hoever je voet in de beugel gaat,maar gebruik het niet meer ivm andere beugels waar de blokjes niet inkunnen dus heb nog set beugelblokjes en schoenen met chaps te koop eventueel.

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 20:10

Bedankt voor jullie reacties. Geaa05, heb je geen 'opgesloten' gevoel door dit systeem? En kun je je been dan nog goed ontspannen? Ik heb net als jij moeite met mijn voeten netjes in de beugels te houden, en hoe harder ik probeer om het goed te doen, hoe meer spanning ik ontwikkel en hoe meer mijn voeten dus weer door de beugels schieten. Zou dit systeem een oplossing kunnen zijn, naast natuurlijk het werken aan een goede houding en zit.
En het is dus niet per definitie nodig om de bijpassende blokjes te gebruiken? Ik heb namelijk veiligheidsbeugels waar geen andere blokjes in kunnen.
MelanieB
Wat is de kleur en maat van de schoenen en chaps?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:21

Nou de laarzen zo vind ik zeker niet als antislip laarzen werken, dan pak ik wel een anti slip blokje :Y)
Juist het mooie is dat het fijn in elkaar past.
Je kunt je been gewoon ontspannen, maar je hebt het voordeel dat je fijn je hakken uit kunt drukken en dus goed stevig zit. Ik denk dat als je er steeds doorheen schiet wel een goede oplossing voor je zou kunnen zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Beetje moeilijk te zien maar zitten kleine rode dingetjes qua kleur :)) wel sportieve chaps. :j droeg ze voornamelijk bij de SGW/springen en buiten
(maat volgens mij 39 of 40, chaps moet ik nakijken) Heb ook nog een heel nieuw setje beugelblokjes :Y)

Geaa05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:47

Nou nee, ik heb geen opgesloten gevoel. Ik hoor van andere mensen die me zien rijden dat ze duidelijk kunnen zien dat ik mijn benen meer stil kan houden.
Ik vond het vort gevaarlijk worden; ik ben een jonge pony aan het inrijden, en die wil nog wel eens opstandig zijn. Als ik haar dan een keer goed moest aanpakken schoten direct mijn voeten in de beugels; ik was er altijd bang voor dat mijn voeten in de beugels zouden blijven haken stél dat ik zou vallen.
Nu gaat dat gelukkig allemaal een stuk beter! Ik had eigenlijk niet verwacht dat ik wat van dat antislip systeem zou merken op gladde beugelblokjes, maar niets is minder waar! Bij mij dan tenminste, haha (:

Over die springfoto's hierboven; Ja, dan lijken mij die blokjes wel heel fijn! En veilig. Misschien dat ik die blokjes nog wel ooit ga proberen, maar voor nu is de verbetering die ik nu al heb meegemaakt, voorlopig goed genoeg.
Gave chaps trouwens ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 01:30

Nou ik heb ook de veiligheidsbeugels dus vastzitten kan eigs niet, ook omdat je niet vastzit maar gewoon extra grip :))