dressuursingel anatomisch gevormd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sanne1221

dressuursingel anatomisch gevormd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 08:37

Mijn merrie heeft een strobuik (vind ik niet erg). Tijdens het rijden zweet ze nogal en van de neopreen dressuursingel heeft ze singelwonden gekregen. Ik wil graag een anatomisch gevormde singel. Wie heeft ervaring met de Ergo dressuursingel? Of een andere goede?

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:49

Ik zie dat je graag een ergonomisch gevormde wil, maar kan je ook vertellen dat de supersingel van F.R.A. ook zeer goed werkt tegen wondjes. Ik reed voorheen altijd met een lederen singel en kreeg bij mijn nieuwe paardje wondjes. Heb de F.R.A. singel omgedaan en geen last meer.

De singel werkt zo goed omdat die volledig elastisch is en meebeweegt met het paard, bovendien niet duur. Hij blijft elastisch doordat het volledig elastisch is en niet alleen dmv 2 elastieken aan de uiteinden.

http://www.paardeluxe.nl/a-17390872/toe ... l-dressuur

OdiEtAmo

Re: dressuursingel anatomisch gevormd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:50

Ik heb een cair van wintec.
Super fijne singel & blijft super op de plek liggen, trekt niet naar voren.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 06:37

Ondertussen heb ik singel anatomisch gevormd, maar hier krijgt ze nog meer wondjes van. Venice heeft zo'n gevoelige huid, ik weet echt niet wat ik moet doen.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 07:05

bontje er omheen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:21

Is je singel wel lang genoeg , dat de gespen niet direct achter de elleboog liggen ?
Vaak ontstaan wondjes daardoor namelijk , de elleboogplooitjes komen dan steeds tegen de gespen aan en dan maakt het verder niet uit wat voor materiaal de singel heeft als die gespen daar steeds weer terecht komen....

Als dat niet het geval dan zou ik toch eens een FRA singel proberen als ik jou was :j

Het materiaal voelt erg stug aan waardoor je wel een kans hebt dat het plekjes geeft , maar in de praktijk blijkt de singel wel vaak de oplossing te zijn bij paarden die steeds plekjes krijgen.

Dit komt simpelweg omdat de singel flinterdun is.

Juist de dikkere singels met allerlei zachte materialen dik er onder , zorgen ervoor dat de elleboogplooitjes steeds klem komen te zitten. (hetzelfde idee als bij te lage gespen) De FRA singel is zo dun dat die de beweging van die plooitjes nauwelijks in de weg zit.

brutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 10:57

Ik zoek ook een anatomisch (banaanvorm) dressuursingel. Wie heeft er nog een 2de hands in de aanbieding? Hij moet ongeveer 60 of 70 cm zijn.

_Carowa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:02

heb een singel van HKM en die zijn zo zacht! en met elastiek ze snijden niet en passen perfect!

Massette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:10

Ik hoor vaak dat de lamswollen Mattes singels goed werken bij singelwondjes, je hebt er zowel rechte als anatomisch gevormde modellen van. Heb er zelf geen ervaring mee maar ik geloof dat bokker Foxy80 ze verdeelt via http://www.hipponet.be

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 08:54

uiteindelijk heb ik voor Venice de goedkoopste Harry's Horse dressuursingel, breedte 7,5 cm. Deze werkt het allerbest.
Verder smeer ik Sudocrem op de plek die steeds dreigde open te gaan: IDEAAL! werkt als een trein.
en ik rij een tijdje elke dag: om haar conditie op te bouwen. Het gaat nu een stuk beter: haar strobuik is langzaam aan het verdwijnen en ze krijgt een beetje vet op haar ribben. Ik kan steeds dressuurmatiger rijden, echt heel leuk.