Eventuele oplossing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Eventuele oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 08:32

Hoi iedereen,

Voor ik mijn vraag stel vraag ik jullie alvast niet uit te vliegen het is alleen maar een suggestie en ik weet dat het zo niet goed is, alvast bedankt.

Ik ben mijn paardje weer aan het laten wennen aan de bak (heb eentje pas gevonden) maar nu zou ik ook longeren in de 'training' willen gooien. Namelijk met een dubbele longe (hoor er goede verhalen over en hij heeft echt begrenzing nodig) maar dat is net het grote probleem. Ik beschik niet tot een longeersingel.
Is er dan een mogelijkheid om een dekensingel of eventueel het zadel te gebruiken. Want ik weet niet hoelang ik de bak mag gebruiken en als ik eruit word gezet ben ik natuurlijk niets meer met die longeersingel (als ik die zou kopen). Dus zou een dekensingel of zadel ook een mogelijke manier kunnen zijn.

Hou het aub vriendelijk, het is maar een voorstel en ik heb het zo nog nooit gedaan.
alvast bedankt :)

Anoniem

Re: Eventuele oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:37

Waarom koop je niet gewoon een longeersingel? zo'n ding kost 20 euro ofzo.. Daar ga je echt niet dood aan.
Een dekensingel kan de lijn niet goed door heen. En een zadel geeft veel ruis en het zal je zadel waarschijnlijk flink beschadige

En anders gewoon met 1 lijn longeren kan ook prima..

Dashke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:41

Inderdaad gewoon een longeersingel kopen, is de beste oplossing!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:47

Misschien is 2de hands nog een optie? En waarom heb je er niks meer aan als je de bak uit word gestuurd? Je kan toch ook op het land longeren? :)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 10:40

lovey_ou schreef:
Misschien is 2de hands nog een optie? En waarom heb je er niks meer aan als je de bak uit word gestuurd? Je kan toch ook op het land longeren? :)

Maar aangezien ze de weide helemaal opnieuw hebben aangelegd zal dit niet mogen (paard staat niet op eigen weide) :P

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:02

Ik leg soms gewoon een zadel op en doe de longeerlijn door de stijgbeugel (weliswaar enkel aan de buitenzijde, aan de binnenzijde doe ik de lijn niet door de stijgbeugel)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:11

Ik zou gewoon een longeersingel kopen. zo duur zijn ze inderdaad niet. dekensingel gaat niet werken en bij een zadel gaan toch vaak de stijgbeugel (riemen) bewegen wat stoort. dit zou je evt. op kunnen lossen door de stijgbeugels met een touwtje vast te maken aan de singel, maar dat hangt nog niet 100% stil.
en ook al kan je binnenkort niet meer in de bak, dan nog komt een longeersingel altijd wel van pas.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:13

Koop gewoon zo'n ding, die kosten 20 euro.. Met een beetje geluk verkoop je hem later nog voor een tientje, nou poeh poeh ben je 10 euro kwijt.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 11:37

superlise schreef:
Koop gewoon zo'n ding, die kosten 20 euro.. Met een beetje geluk verkoop je hem later nog voor een tientje, nou poeh poeh ben je 10 euro kwijt.

Seg vanwaar zo een reactie ik vroeg gewoon of het anders ook kon begin jij hier zo te reageren. Daar had ik niet om gevraagd je kan het toch gewoon ook voorstellen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:40

Om zonder ruis te kunnen longeren met dubbele lijnen heb je toch echt een longeersingel nodig.

Kan je niet van iemand er 1 lenen om te kijken of het wel bevalt met 2 lijnen. Het is niet iets wat je zomaar even doet. Weet niet wat jou ervaring en die van je paard er mee is maar in het begin is het nog wel een kunst op zich om te leren vind ik.

Of je in het land mag longeren kan je natuurlijk altijd vragen. Moet je niet doen als het nat is want dan loop je het kapot maar in een droog land heb je daar weinig last van hoor.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 12:17

MarliesV schreef:
Om zonder ruis te kunnen longeren met dubbele lijnen heb je toch echt een longeersingel nodig.

Kan je niet van iemand er 1 lenen om te kijken of het wel bevalt met 2 lijnen. Het is niet iets wat je zomaar even doet. Weet niet wat jou ervaring en die van je paard er mee is maar in het begin is het nog wel een kunst op zich om te leren vind ik.

Of je in het land mag longeren kan je natuurlijk altijd vragen. Moet je niet doen als het nat is want dan loop je het kapot maar in een droog land heb je daar weinig last van hoor.

Dank je wel. Ik zal eens rondvragen of er iemand van mijn kennissen het zo doet.
Het lijkt jullie dus het beste om een singel aan te schaffen :)
hartstikke bedankt he :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:23

Een longeersingel is echt heel erg handig, ik heb de mijne tweedehands via bokt :) Mijn paard is met 1 longeerlijn niet te hanteren, met 2 gaat het heel goed. Ik zou alleen echt niet weten hoe ik dat zonder die singel zou moeten doen. Ik heb gewoon een nylon geval met veel ringen, en een mooie onderlegger van Dabo design :D

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 09:49

Ik zal het er eens met mijn vader over hebben :)

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:56

Ik longeer altijd met dubbele longe zonder longeersingel en ik gebruik verder ook geen longeerbak. Ruis heb je altijd, ook als je met een singel werkt. Een andere optie is om een stijgbeugel van een zadel te gebruiken voor de buitenlijn, zoals unicorn_kiss al aangeeft.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 11:45

oh dus zonder gaat het ook. Dit kan ik eens proberen net als die stijgbeugel :)

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 11:52

Dames we kunnen neit altijd in de portemonnaie van een ander kijken. En dus vraagtze of wij misschien een andere oplossing hebben. Helaas niet meiss. Longeersingel gaat nl niet schuiven en je kunt dan op verschillende hoogtes jouw paard inzetten.er staat er momenteel al eentje op Marktplaats voor 5 euro
http://dieren.marktplaats.nl/paarden-en ... ind=1&fs=1

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 11:54

dubbele longe gaat prima met een zadel.

niets mis mee.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:21

Als n paardje nog in training moet zou ik zer zeker niet met n zadel op beginnen

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 13:59

Ok dank jullie wel :)