[WN] Zadeltas bevestigen achter westernzadel: hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rumpleteaser

Zadeltas bevestigen achter westernzadel: hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 12:32

Tja, ik vind mezelf echt even een blondie....

Momenteel rij ik met Bandito zo af en toe een leuk buitenritje. En dan is een zadeltas wel errug handig voor een hapje onderweg.
Dus van een lief stalgenootje mocht ik haar zadeltassen lenen. Probleempje: geen idee hoe ik die aan mijn zadel vast moet maken }:0
Er zitten namelijk niet van die handige D-ringetjes op, maar conchos'. Zie ik iets over het hoofd om zo'n ding aan te bevestigen?

Een pommeltas is een oplossing, maar ik vind die dingen aan de achterkant prettiger.
Mijn zadel is een Billy Cook Pro Reiner. Een paar beetje onduidelijke foto's:

Zijaanzicht: http://www.mijnalbum.nl/Foto-CRTP88ER.jpg
Achteraanzicht: http://www.mijnalbum.nl/Foto-BSTLIYPH.jpg
Schuin van voren: http://www.mijnalbum.nl/Foto-NLYVAXBY.jpg

Dus hoe maak ik zo'n zadeltas nu vast aan mijn zadel...?

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:40

Je kunt speciale klipjes kopen die je tussen je concho en het zadel kunt vastmaken. Dan draai je de concho los en doet dat klipje er tussen en draait de concho weer aan je zadel. Aan dat klipje kun je van die veters doen (sommige zijn zelfs kant en klaar) en daar kun je dan de tas mee vastknopen. http://www.justwestern.nl/?catalogprodu ... 62156.aspx

Sommige banaanvormige tassen hebben langere bevestigings riempjes die je zo om de fenders kunt doen. Ik heb beide modellen tassen, maar vind de tas die aan de fender vastzit het stevigst vastzitten :j

Ahum, hopelijk is mijn uitleg niet te ingewikkeld :+

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 13:51

Wattuh, ksnap 'm niet...? :o?

;) Helemaal duidelijk: concho's eraf en van die 'dingetjes' erin.
Oh ja, die bananentassen! Daar heb ik zelf nog wel een kleintje van!
Helemaal niet aan gedacht (toch blond dus). Goeie tip, ik ga daar 'ns op zoeken!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 14:43

Wat ik wel eens doe is lange tie-rips gebruiken en die door de sleuven van de back cinch halen.
Als je die clipjes onder de concho's hebt gemaakt kan je daar evt. ook tie-rips gebruiken. Tegenwoordig heb je ook tie-rips die hersluitbaar zijn, voordeel van tie-rips boven veters is dat dat vaak steviger vast zit ( of ik ben niet zo goed knopen leggen :o ).

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:57

DubbelFun

Re: Zadeltas bevestigen achter westernzadel: hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:31

Als je D-clips breed genoeg zijn kun je bij de schoenmaker ook korte/smalle leren riempjes kopen van 25 en 40 cm lang 1,5/2 breed. Wel zo handig gewoon met een gespje vastmaken :)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 07:43

Iedereen bedankt voor de goede tips!

Ben van 't weekend weer even de polder in geweest en heb de bananen-zadeltas uitgeprobeerd.
Helaas waren de bandjes te kort om langs de fenders te doen. Dus daar ga ik iets creatiefs voor verzinnen.
Die D-clips en bandjes lijken me een mooi verjaardagscadeautje (ik vier 't binnenkort) dus ze staan op m'n lijstje :D

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:49

Ik heb een pommeltasje van trailmax. Ideaal voor de kleine dingen tijdens een kort buitenritje. Ook zeer handig voor het fototoestel. :D
http://www.outfitterssupply.com/TrailMa ... fo/WTM570/
Zijn te bestellen via Evelien van Euro-Horse
Voor de lange ritten gebruik ik een bananentas en natuurlijk mijn pommeltasje. Bij mijn zijn ook de bandjes te kort voor om de fenders, maar ik heb gelukkig ringen waar ze aan vast kunnen!

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:30

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 07:38

Allebei bedankt voor de links, mooie tassen zijn het!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 07:47

Hoi, aan mijn zadeltassen zit een klip waarmee ik de tas aan de ring van het zadel vast kan maken maar daarnaast heb ik er spoorriempjes (van dressuursporen) aan gedaan zodat ze extra stevig vast zitten
Afbeelding

Hier zie je 'm van bovenaf wat beter
Afbeelding

Ben er nog steeds keiblij mee, aantal jaar geleden bij Xmas Sale van Arthur gekocht.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:07

Wat een leuke links komen hier voorbij! :)

Ik ben me ook aan het oriënteren op tassen, ik maak tegenwoordig echt wel langere ritten en ook voor de TREC is het handig. :)