Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.Gineke schreef:Zou een betere, onafhankelijke zit hier tegen helpen? ..
Gineke schreef:Zou een betere, onafhankelijke zit hier tegen helpen? Dat zal ze niet leuk vinden om te horen... Moet wel zeggen dat ik ook wel eens met pad rijdt, ik ben 10 kg lichter, en heb na mijn rijden nog nooit plekjes gezien...
We hebben ook een boomzadel (western) op de haflinger, maar die is eigenlijk te kort voor de ruiter, past niet zo goed tussen de voor en achterkant. Maar haf kan echt geen langer zadel hebben. Zijn nu bezig of we een goede barefoot met vps kunnen kopen voor de haf, maar ruiter heeft maat 2 nodig en is nog niet duidelijk of dat gaat lukken...
Gineke schreef:Korte vraag: haflinger lijkt drukplekken te gaan krijgen van het rijden met een barebackpad zonder beugels. Afgebroken haartjes en een hele lichte verdikking onder de zitbeenknobbels van de ruiter (ruiter is n volwassene van iets meer dan 80 kg). Verdikking trekt wel heel erg snel weer weg, half uurtje later niet meer merkbaar.
Iemand hier ervaring mee of iets zinnigs over te zeggen? Ik had t namelijk niet verwacht...