geschikt zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elsjuuh

geschikt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 17:50

ik heb nu een boomloos zadel maar dat is het ook niet helemaal
nou kijk ik wel eens af en toe of er misschien een geschikt boomzadel is
bij mijn haflinger is alleen het probleem dat ze met haar schouders tegen het zadel aan drukt en dat de achterkant heen en weer gaat
nou had ik al zitten denken aan een dressuur zadel omdat minder op de schouders licht (na mijn idee)
ze heeft helemaal geen schoft en bijna ieder boomzadel tolt er om heen
de lengte waar het zadel kan liggen is ongeveer maar 40 cm en zeker niet meer

ik had zelf al wel eens aan de wintec wide gedacht alleen dat is vzh en die is ook wat langer
heeft iemand hier ervaring mee
weet iemand toevallig of je ergen ook een test zadel van wintec kan krijgen of kan dat alleen via een zadelmaker?

heeft iemand een idee wat een ander passend zadel zou kunnen zijn?

fjordnina

Re: geschikt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:27

Mijn merrie heeft op dezelfde plekken problemen als de jouwe. Ik ben op een Zaldi Vila Endurance uitgekomen. Dit lost het schouderprobleem geheel op aangezien er losse zweetbladen aan zitten als een soort fenders. Hangt alleen wel een prijskaartje aan.
Dit zadel heb ik weg bij Herman de Bunt van de country mill in nijkerk. Hij is echt een vakman als het om zadels gaat en heeft wellicht ook nog andere mogelijkheden.

Elsjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 19:34

maar ik heb net op de site gekeken alleen ik kan niks vinden en
ik wil er eigelijk niet zo veel aan uitgeven

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:02

Ik heb een merrie met een moeilijke rug en lange tijd leek alleen boomloos de optie, boomzadels zaten voor geen meter. Het probleem met haar rug is dat ze eigenlijk geen schoft heeft, heel breed is, korte rug, grote schouder. Bijna onmogelijk om daar een zadel voor te vinden, maar via heleen Klümper heb ik nu een Kent&Masters zadel. Ideaal zadel wat ook nog eens goed voor mij zit. Boom kan gemakkelijk aangepast worden en het zadel is aan alle kanten voor mijn merrie aan te passen. Bijkomend voordeel is dat het ook nog eens fantastisch ligt op één van de andere paarden met een zeer moeilijk rug bij ons op stal.

Elsjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 20:52

weet je misschien een link waar ik dat zadel op internet kan vinden?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 07:31

Ik heb een link van de fabrikant voor je. Is wel in het engels, want het zadel komt uit engeland. Ik weet dat hier in Nederland Heleen Klümper ze voor je aan kan passen en verder hebben de meeste MFSC'ers dit zadel ook in hun assortiment.
http://www.kentandmasters.co.uk/

edit: ik zie nu net dat je het zadel bij de zadelboetiek ook kan kopen. Ze hebben daar alleen de standaardversie en niet de cob dressage of de cob general purpose. Die raad ik je toch wel aan bij een breed paard.

Elsjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 10:24

oke bedankt ik ga even kijken