cynthiar schreef:Volgensmij zijn de droge strepen niet goed. Ik zou eens 1 inlage in de pad doen, kijken hoe dan je zweet afdruk is. Inieder geval niet zonder inlages in je dekje. Anders heb je geen goed ruggegraat vrijheid.
kwa ruggegraatvrijheid heb ik (meer dan) genoeg, als ik eropzit zonder dekje kan ik nog een vuist tussen de schoft en zadel steken, en kan ik van achter (of ja, iemand anders) onder het zadel doorkijken naar voor toe, paard heeft ook een erg vlakke ruggegraat,dus daar maar ik me zeker geen zorgen in.
ik maak me eerder zorgen over de drukverdeling van die VPS, is die al "sterk" genoeg om de druk van men stijgbeugelophanging te verdelen?
mss nog handige feiten:
-paard is een belgisch trekpaard, goed gevoed en getraind, staat goed in de spieren
-ikzelf weeg 55 kilo
ik rij 2-4 keer per week, waarvan 1 maal per week ong 2 uur onder het zadel (dan gaan we naar de manege, dus halfuur heen en terug, en een goed uur middelmatig trainen id manege), 1 maal per twee weken springles (halfuur heen en halfuur terug naar manege, uur springles), en eenmaal per maand langere buitenrit van een uur of 3.
de rest van de trainingen zijn korte buitenritjes van een halfuur tot een uur, of kortere dressuurtrainingen in de weide of piste aan huis
tijdens dressuur en spring draaf ik relatief veel, lichtrijdend, buitenritten draaf ik zelden, zijn dus stapritten afgewisseld met stukken galop.