mijn dochter heeft een springpaard gekocht en ik heb geen verstand van springen heb zelf altijd dressuur en western gereden deze kant is voor mij nieuw nu wil ik haar wat dekjes kado geven voor haar nieuwe aanwinst wat voor dekjes gaan er onder een springzadel dressuur of veelzijdig ? ze heeft een daaleman zadel weet niet of dat wat uitmaakt...
Golan
Geplaatst: 16-05-11 18:23
Nou, ik denk een springdekje veelzijdigheid past meestal ook wel
In plaats van meerdere dekjes zou je ook aan een bontsjabrak kunnen denken, bont heeft de eigenschap vuil af te stoten waardoor ze niet vuil worden en een bontsjabrak is beter dan een onderlegger omdat een onderlegger meestal niet op de goede manier wordt gebruikt (tussen dekje en zadel in). Zelf rij ik er ook mee en was mijn dekje 1 keer in het half jaar, omdat ik het gewoon fris vind, wel met wolwasmiddel anders verdwijnen de eigenschappen van het wol. http://www.paardeluxe.nl/a-12814174/bon ... -standaard Een veelzijdigheidssjabrak zal passen en springen zeker.
Ik ben het niet helemaal met Maroesjka eens, omdat een bontsjabrak erg dik is en daardoor hetzelfde doet als een onderlegger: het zadel smaller maken. Ik zou gaan voor veelzijdigheids dekjes, daar is heel veel keuze in!
MelanieB
Geplaatst: 17-05-11 17:28
Nee hoor, dit dekje wat maroesjka laat zien is een goed dekje. Zit bontje, met dekje voor zweetbladen aan vast. Maakt het zadel dus niet smaller, en het bont zit direct op de huid wat een hele goede schokdemper is. Een onderlegger/bontje OP een dekje word idd teveel en maakt het zadel wat smaller..
Met alleen een bontje rijden en geen dekje is eigs nog het beste. Maar een dekje vangt zweet en vuil voor het zadel op, dat is alles wat een dekje doet.
Maar je hebt gewoon vzh/spring dekjes, maar ook bijv anky pads passen eronder (heb ik eronder liggen).