dankjewel nouja ik betaal liever in 1 keer veel dan 10 keer 30 euro haha, als het maar stevig is
Rocco_Love12
Geplaatst: 16-05-11 16:46
Ik had eerder ook een paard die altijd alles stuk kreeg behalve der anky deken. Die deken gebruik ik nu al 5 jaar en bevalt super.
Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Geplaatst: 16-05-11 16:47
Maakt je pony ze zelf stuk of heeft ie destructieve weidemaatjes? Als je naar de wat duurdere merken gaat kijken moet je letten op dit "1000D ballistic nylon" Dat eerste geeft de sterkte van de deken aan, hoe hoger het getal, hoe sterker de deken.
Zoek idd naar Ballistic nylon, eventueel een ouderwetse canvas deken. Bucas Smartex en de power zijn van ballistic nylon en van Horseware de Rambo's. 1800 D Nylon is MINDER sterk dan ballistic nylon.
dankjulliewel, hier heb ik in ieder geval wat aan haha, ik hoop dat de dekens het dit jaar overleven:D
Leonieke
Geplaatst: 16-05-11 20:03
Je kan het beste kijken naar het buitenmateriaal.
De meeste dekens zijn 600D en kunnen gemakkelijk stuk. Een 1200D deken is al sterker, maar voor echte slopers moet je echt kijken naat 1680D en Ballistic nylon. Let ook op dat de buitenstof van Ripstop is, dit zijn sterkere draden door de stof heen gestikt. Canvas is over het algemeen ook makkelijk te slopen en ongeschikt.
Bucas en Rambo, wel idd even kijken naar de stof. Ook zij hebben verschillende diktes en sterktes. Wat je ook kunt doen is gewoon tweedehandse dekens opkopen, voor 20 euro heb je er wel een. Aangezien bucas en Rambo wel ontzettend duur zijn. Dan zou ik bang zijn dat ook die gesloopt worden.