Pfiff boomloos zadel, ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Pfiff boomloos zadel, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 12:17

Ik ben voor mijn nieuwe 3 jarige aanwinst alvast wat aan het rondkijken voor een zadeltje. De bedoeling is pas over een jaar te gaan rijden, nog alle tijd dus, maar alvast wat een het rondkijken.

Ik wil niet direct een heel duur zadel, ze zal natuurlijk nog veel groeien en wie weet wel gekke dingen doen, dus wil ik beginnen met iets goedkopers. Daarentegen wil ik natuurlijk niet haar rug verpesten en zoek ik dus wel iets wat aardig ligt en in ieder geval mijn pony niet dwars zit.

Ik wil sowieso boomloos gaan rijden. Een tweedehands barefoot lijkt mij het best. maar nu kwam ik de boomloos Pfiff tegen die nieuw wel erg goedkoop zijn. Naar mijn idee is goedkoop heel vaak duurkoop, maar ben toch erg benieuwd naar de ervaringen met dit zadeltje.
Het zal niet veel gebruikt worden, dus mocht het snel slijten is dat geen probleem voor dat geld maar het moet mijn pony niet in de weg liggen :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:02

MissDonna

Re: Pfiff boomloos zadel, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:42

an, ik zou dan toch gaan voor een barefoot. Zit je meteen goed ;) zodra floor oud genoeg is komt er ook een barefoot. als er maar een goede pad onder zit.

pmarena

Re: Pfiff boomloos zadel, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:05

Ik heb enkele jaren geleden wel eens een Pfiff zadeltje in handen gehad en die was behoorlijk vergelijkbaar met oudere Barefoots. Helemaal geen slecht zadeltje hoor !

Wel wat minder schoftruimte en tja als ik zou moeten kiezen zou ik echt veel liever gaan voor een licht gebruikt Barefootje , een DryTex moet je ook wel voor een klein prijsje kunnen vinden en dan heb je toch een veel verder doorontwikkeld zadel dat ook zijn waarde beter behoudt...dus meer waard voor je geld.

Maar op zich moet een Pfiff (als de kwaliteit niet achteruit gegaan is maar dat lijkt me sterk) prima zijn voor wat zadelmak maken en de eerste stapjes onder het zadel , mits je er natuurlijk weer een goede pad met goede inlages onder gebruikt.