Op de foto ziet die er goed stevige kniewrongen en hoge zit.
Is dit werkelijk zo?
Graag hoor ik het van je
Evt met foto:D
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Babel schreef:Ik ben net terug uit Zuid Afrika en daar op de manege hebben veel mensen een Tekna. Ik heb geen ervaring met het dressuurzadel, het was daar voornamelijk springen maar de zadels vond ik erg fijn. Ze zijn stevig, goede kwaliteit leer en makkelijk te verstellen omdat je de boom kunt verwarmen en dan kunt verbuigen. Fijne zadels, wist niet dat je die hier ook kan krijgen, wat kosten ze hier eigenlijk?
Babel schreef:Ik ben net terug uit Zuid Afrika en daar op de manege hebben veel mensen een Tekna. Ik heb geen ervaring met het dressuurzadel, het was daar voornamelijk springen maar de zadels vond ik erg fijn. Ze zijn stevig, goede kwaliteit leer en makkelijk te verstellen omdat je de boom kunt verwarmen en dan kunt verbuigen. Fijne zadels, wist niet dat je die hier ook kan krijgen, wat kosten ze hier eigenlijk?
. 
quote="Sita_"]Toevallig heb ik vanmorgen op een Tekna zadel gezeten in de ruitersportzaak, daar kostten ze 599 euro...
vond het erg lekker zitten moet ik eerlijk zeggen! De wrongen zijn dmv klitteband te verstellen en de zit lijkt hoog, maar vond ik echt meevallen, ze zitten heel ruim.. Ik pastte iig met gemak in een 17.5 inch..
Ik ben een hele moeilijke wbt dressuurzadels doordat ik een hele onafhankelijke zit heb en me gauw opgesloten voel in een diepe/hoge zit en veel wrong. Maar dat had ik met deze niet..Sita_ schreef:Nee, het viel niet tegen..Ik ben een hele moeilijke wbt dressuurzadels doordat ik een hele onafhankelijke zit heb en me gauw opgesloten voel in een diepe/hoge zit en veel wrong. Maar dat had ik met deze niet..
Heb er alleen mee op zo'n zadelbok gezeten hoor, dus niet mee op een paard, maar zo op t eerste gevoel en zicht lijkt het me een fijn zadel.
Sita_ schreef:Toevallig heb ik vanmorgen op een Tekna zadel gezeten in de ruitersportzaak, daar kostten ze 599 euro...
Ik vond het erg lekker zitten moet ik eerlijk zeggen! De wrongen zijn dmv klitteband te verstellen en de zit lijkt hoog, maar vond ik echt meevallen, ze zitten heel ruim.. Ik pastte iig met gemak in een 17.5 inch..
Had ook wat advies ingewonnen wbt. de boommaten, deze zadels zijn te verkrijgen in boommaat 29, 31 en 33.. Dus niet echt geschikt voor de hele brede paarden. Voor mij jammer, want ik heb dus een breed paard..
Ze kunnen de boom wel iets verbreden, maar vast geen vele cm's..

Ik dacht dat het een leersoort was, maar het is echt kunstof leatherlook..
Waarom ga je zelf niet even naar een ruitersportzaak om te kijken?