Ervaring Dressuurzadel Tekna?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_ManOnnetje_

Ervaring Dressuurzadel Tekna?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 23:12

Wie heefd ervaring met Dressuurzadel Tekna?

Op de foto ziet die er goed stevige kniewrongen en hoge zit.
Is dit werkelijk zo?

Graag hoor ik het van je ;)
Evt met foto:D

Iriscope

Re: Ervaring Dressuurzadel Tekna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 23:23

Ik ben net terug uit Zuid Afrika en daar op de manege hebben veel mensen een Tekna. Ik heb geen ervaring met het dressuurzadel, het was daar voornamelijk springen maar de zadels vond ik erg fijn. Ze zijn stevig, goede kwaliteit leer en makkelijk te verstellen omdat je de boom kunt verwarmen en dan kunt verbuigen. Fijne zadels, wist niet dat je die hier ook kan krijgen, wat kosten ze hier eigenlijk?

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 23:25

Oke das fijn om te horen ;)
Ja hier hebben we ze ook, divoza en eppeljeck hebben ze zowiezo kosten 659 euro dus dat valt echt mee!

Babel schreef:
Ik ben net terug uit Zuid Afrika en daar op de manege hebben veel mensen een Tekna. Ik heb geen ervaring met het dressuurzadel, het was daar voornamelijk springen maar de zadels vond ik erg fijn. Ze zijn stevig, goede kwaliteit leer en makkelijk te verstellen omdat je de boom kunt verwarmen en dan kunt verbuigen. Fijne zadels, wist niet dat je die hier ook kan krijgen, wat kosten ze hier eigenlijk?

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:27

Babel schreef:

Het zijn geen leren, maar kunstof zadels ;) .

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 09:28

het zijn leren zadels!?!

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 09:30

ja kunststof leatherlook .

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:32

Oh, ik heb ook leren gezien, maar die zijn hier dan misschien niet te krijgen?

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 09:33

dat zou maar zo kunnen!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:16

Toevallig heb ik vanmorgen op een Tekna zadel gezeten in de ruitersportzaak, daar kostten ze 599 euro...
Ik vond het erg lekker zitten moet ik eerlijk zeggen! De wrongen zijn dmv klitteband te verstellen en de zit lijkt hoog, maar vond ik echt meevallen, ze zitten heel ruim.. Ik pastte iig met gemak in een 17.5 inch..

Had ook wat advies ingewonnen wbt. de boommaten, deze zadels zijn te verkrijgen in boommaat 29, 31 en 33.. Dus niet echt geschikt voor de hele brede paarden. Voor mij jammer, want ik heb dus een breed paard.. -O-
Ze kunnen de boom wel iets verbreden, maar vast geen vele cm's..

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 12:23

hallo sita.

oké dat is goed om te horen.
verder zat die wel goed?
en kwa houding ook goed?
of foto lijkt die idd best hooge zit te hebben,
maar viel het je tegen?

|( quote="Sita_"]Toevallig heb ik vanmorgen op een Tekna zadel gezeten in de ruitersportzaak, daar kostten ze 599 euro...
Ik |( vond het erg lekker zitten moet ik eerlijk zeggen! De wrongen zijn dmv klitteband te verstellen en de zit lijkt hoog, maar vond ik echt meevallen, ze zitten heel ruim.. Ik pastte iig met gemak in een 17.5 inch..

Had ook wat advies ingewonnen wbt. de boommaten, deze zadels zijn te verkrijgen in boommaat 29, 31 en 33.. Dus niet echt geschikt voor de hele brede paarden. Voor mij jammer, want ik heb dus een breed paard.. -O-
Ze kunnen de boom wel iets verbreden, maar vast geen vele cm's..[/quote]

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:26

Nee, het viel niet tegen.. :n Ik ben een hele moeilijke wbt dressuurzadels doordat ik een hele onafhankelijke zit heb en me gauw opgesloten voel in een diepe/hoge zit en veel wrong. Maar dat had ik met deze niet..
Heb er alleen mee op zo'n zadelbok gezeten hoor, dus niet mee op een paard, maar zo op t eerste gevoel en zicht lijkt het me een fijn zadel.

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 12:28

oké dankje wel!

Sita_ schreef:
Nee, het viel niet tegen.. :n Ik ben een hele moeilijke wbt dressuurzadels doordat ik een hele onafhankelijke zit heb en me gauw opgesloten voel in een diepe/hoge zit en veel wrong. Maar dat had ik met deze niet..
Heb er alleen mee op zo'n zadelbok gezeten hoor, dus niet mee op een paard, maar zo op t eerste gevoel en zicht lijkt het me een fijn zadel.

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 15:34

Welke Ruitersportzaak was dat?

Sita_ schreef:
Toevallig heb ik vanmorgen op een Tekna zadel gezeten in de ruitersportzaak, daar kostten ze 599 euro...
Ik vond het erg lekker zitten moet ik eerlijk zeggen! De wrongen zijn dmv klitteband te verstellen en de zit lijkt hoog, maar vond ik echt meevallen, ze zitten heel ruim.. Ik pastte iig met gemak in een 17.5 inch..

Ze kunnen de boom wel iets verbreden, maar vast geen vele cm's..

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:34

Waar ik rij hebben ze ook een tekna zadel die ligt nu op de pony waar ik altijd mee rij
Was wel even wennen zat wat anders dan het zadel wat ik gewend was maar is een heerlijk zadel

Schoenveter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:36

Ik heb een Tekna op mijn paard liggen, is geen leer maar kunstof, behoorlijk diepe zit met stevige wrongen, voor niet al te veel geld een fijn zadel.

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 15:45

Schoenveter schreef:
Ik heb een Tekna op mijn paard liggen, is geen leer maar kunstof, behoorlijk diepe zit met stevige wrongen, voor niet al te veel geld een fijn zadel.

Je kan het een beetje vergelijken met wintec zadel? kwa kunstof zeg maar.
Heb je evt een foto?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:30

Ik was in Hardegarijp, bij Bosgra.. :)

Het kunststof is absoluut niet te vergelijken met Wintec.. :n Ik dacht dat het een leersoort was, maar het is echt kunstof leatherlook..

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 19:32

Oke, maar lijkt wel sprekend op leer?

Sita_ schreef:

Het kunststof is absoluut niet te vergelijken met Wintec.. :n Ik dacht dat het een leersoort was, maar het is echt kunstof leatherlook..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:32

Dat zeg ik.. ;) Waarom ga je zelf niet even naar een ruitersportzaak om te kijken? ;)

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 19:37

Ja dat ga ik nu ook zeker doen:) ..
Maar vraag gewoon naar of mensen hiermee ervaring mee hebben.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 05:32

_ManOnn_ schreef:
Oke, maar lijkt wel sprekend op leer?

Sita_ schreef:

Bij wintec is het toch meer suede?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 08:26

Tekna zadels zitten erg hard vind ik.
En de nieuwste modellen van wintec lijken ook op leer, de wintec 500 bijvoorbeeld. Maar verder is het een totaal ander zadel natuurlijk, ander merk.
De wintec500 vind ik beter zitten dan de Tekna, maar dat is een persoonlijke keuze.