Ervaringen met kentaur zadels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Acceptance

Ervaringen met kentaur zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 12:30

Ik heb een Kentaur springzadel zadel besteld omdat mijn verzorgpaard een hoge schoft heeft
en andere zadels niet goed liggen.
Dus ben ik benieuwd of hier nog meer mensen zijn met een Kentaur springzadel en wat
hun ervaringen zijn.

Dus brand maar los!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:34

Mijn paard is erg smal met ook een behoorlijke schoft. Het is lastig een goed zadel te vinden
Ik heb nu een ruiz diaz (dressuur), maar laatst ook een kentaur springzadel gepast en het paste!

Ik heb op de olymp gezeten met vlakke zit. Heel apart omdat ik normaal dressuur rijdt, dus ik hobbelde maar wat rond. :Y)
Ben nu dus op zoek naar een vzh of springzadel met een wat diepere zit maar hier in de buurt zit maar 1 dealer (en die heeft alleen de olymp liggen).
Gelukkig kan er wel bestelt worden maar dan is de vraag: past dat type ook? Misschien zijn de kussens net iets anders oid.
2e hands zijn ze echt lastig te vinden!

Kentaur zadels zijn echt van fijne kwaliteit voor een leuke prijs.
Ik ben iig helemaal enthousiast :+
Misschien weet iemand hier een dealer die door het hele land komt? (groningen)

Acceptance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 12:49

Bedankt voor je reactie!
Bij mij is Den Besten uit Hierden langs gekomen. Ze reizen door heel Nederland
staat op de site http://www.ruitersportdenbesten.nl
Ze hebben wel voorrijkosten van 50,- maar als je een nieuw
zadel koopt van boven de 700 euro dan vervallen de voorrijkosten.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:57

Welk type heb je besteld? :)
Jammer dat ze de vzh niet van kentaur hebben overigens.
Maar bedankt voor de site! Bij die ruitershop kun je iig meerdere types passen.

Acceptance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 13:13

Ik heb de Kentaur Priamos || in Chocolade-bruin besteld :D
Kan niet wachten tot hij binnen is!!
Ja klopt hij kwam met veel zadels aan.

manic

Re: Ervaringen met kentaur zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 07:41

Ik heb nog een Kentaur Apollon liggen... Heerlijk zadel, maar ik ben nu tegen een Stubben aangelopen die nog net iets lekkerder zit, dus daar spring ik nu mee :)

Inderdaad heel geschikt voor paarden met een hoge schoft, want de kamer is heel erg terug gesneden. Die van mij heeft wel een redelijk diepe zit en veel wrong voor en achter. Het enige wat mijn zadelmaker iets minder vond was de synthetische vulling van de zadels, die zijn bij mij volledig vervangen door wol.

Ik moet hem binnenkort maar eens te koop aanbieden, eerst ff zadelmaker laten dubbel checken of de Stubben echt helemaal goed ligt :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 07:48

Ik heb een kentaur elektra (dressuur). Met terug gesneden schoft. Erg fijn zadel heb hem nu ongv een jaar, heb beugelriemen onder zweetbladen dus helemaal geen slijtage :). Ligt goed op paard, heb hem nog niet ergens anders op gehad, maar door teruggesneden kamer zal zo'n zadel op meer paarden passen :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:15

Kentaur dressuurzadels; leuke zadels en goede prijs/kwaliteit verhouding.
Springzadels; waardeloos... -O- Heb een Olympic gehad maar ook weer snel weggedaan, zadel werd giga snel lelijk door het geverfde leer, totaal en al geen wrong (de vulling in de kniestukken waren dus te dik/stijf waardoor het niet om de wrong valt). Dus nee, wel dressuurzadel ervan gehad en jarenlang plezier van gehad tot ik nu mn stubben heb, maar springzadels begin ik niet aan. Was wel leuk voor mn pony niet zo hoog mee te springen, maar met crossen had ik totaal geen steun ergens aan, kon beter een dekje met beugels erop leggen, kwam hetzelfde op neer :')

Maar bijv de Fenix schijnt wel weer fijn te zijn. Maargoed, da's mijn ervaring. Hopelijk heb jij wel lol van je zadel :)
(oja... de levertijd kan soms ERG uitlopenbij Kentaur, ze zijn niet zo snel, tenzij het op voorraad is maar dit was bij mij niet het geval)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:47

Olympic is inderdaad erg vlak. Ik kon er ook niet fijn op zitten :n
Dacht eerst nog dat het kwam omdat ik normaal op een dressuurzadel zit, maar ik voelde me op de olympic na een tijdje rijden nog steeds te 'vrij'.
De zadels met wat meer wrong en een diepere zit schijnen beter te bevallen (vandaar mijn zoektocht in die richting).

Acceptance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 13:50

Bedankt voor de reacties!
@MelanieB, Ik hoop dat mijn zadel dan wel op voorraad is :P
Ik kan helaas niet meepraten over de Olympic die heb ik niet geprobeerd want die lag totaal niet op mijn
verzorgpaard.. Wel vond ik dat de Priamos || juist wel veel wrong had en ik zat daardoor stevig in het zadel.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:17

@Pion, nou de vlakheid valt wel mee. Maar ze maken de vulling gewoon te dik/stevig waardoor het niet mooi om de wrongen ging, dit had ik met meerdere kentaurs helaas. (De Naxos)
Maargoed, het was wel een leuk zadeltje om gewoon af en toe mee te springen met ponylief, maar voor de wat hogere hindernissen en cross was dit zadel zeker niet geschikt, helaas want verder wel mooie zadels hoor. :j (Had tobacco)

Acceptance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 16:26

@MelanieB, ik ben wel van plan om met mijn verzorgpaard verder te gaan met springen dus ik hoop dat het alleen om de Kentaur Olympic en Naxos ging dat de wronging niet mooi/fijn waren.
Ik wacht af met mijn zadel :P Als ik hem heb zal ik wel foto's plaatsen ervan!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:07

Ik herken mijn zadel eigenlijk niet zo in dat verhaal dus mischien verschilt het per model.

Mijn enigste klacht was dat ik het juist een iets te diep zadel vond... Vlakker is voor mij wat makkelijker zitten met springen :-)

Acceptance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 17:38

@Manic, oké fijn dat joun zadel die klachten niet heeft. Dan verschilt het dus gewoon per model.
Haha ja een te diepe zit is ook niet fijn met springen idd. :D

Acceptance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 15:33

Zijn er hier niet meer mensen met een Kentaur springzadel?

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:40

Sorry dat ik het topic weer omhoog schop :o

Ik vroeg me af of het zadel inmiddels al binnen is en hoe deze bevalt.
En ben wel benieuwd naar meer mensen met ervaringen. :)

HeleneVdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:55

Ik heb een Kentaur Medea II (dressuurzadel) en die zit echt heeee lekker!
En past ook goed op mijn beide paarden.