Cob hoofdstel voor E-pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Cob hoofdstel voor E-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 15:45

Hoi hoi bokkers,

Voor mijn verzorg E-pony wil ik een hoofdstel kopen. Maar welke maat? :P Ik dacht zelf aan maat cob, maar ze heeft een best wel smal neusje. Haar bit is maat 11,5 of 12 (licht aan het merk). Wat zouden jullie mij aanraden of welke maat hebben jullie voor je pony?

Groetjes Suus

moelly

Re: Cob hoofdstel voor E-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:46

cob kan prima, misschien even haar andere hoofdstel opmeten? of heeft ze die niet?

Shakira_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:46

Ik heb zelf een epony die nu net een paard heeft en die heeft ook cob :)
Mijn bitmaat weet ik zo niet, maar in principe moet een cob passen! :d Succes met je zoektocht!

Yannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:47

Ik heb een D-pony, die heeft soms maat cob, maar nu heb ik een (harry's horse switch) hoofdstel maat pony, wel zit alles op z'n lost. Dus ik denk dat cob dan wel een goede maat is voor jouw pony.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 15:49

moelly schreef:
cob kan prima, misschien even haar andere hoofdstel opmeten? of heeft ze die niet?

Nee die heeft ze helaas niet anders ging ik um niet kopen :P Ze word vooral western gereden maar ik ga met haar dressuur rijden. Dus haar hoofdstel op meten word lastig. Bedankt voor je reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:52

Het kopstuk + bakstukken is niet veel verschil hoor met engels en western.. Dus dat kun je gewoon na meten.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:54

Ik denk dat een cob prima is. :j

Ik had een volbloedje van 1.62m en die paste ook nog een cobmaat hoofdstel.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 15:57

Anoniem schreef:
Het kopstuk + bakstukken is niet veel verschil hoor met engels en western.. Dus dat kun je gewoon na meten.

Ja dat is waar maar iemand anders die haar ook rijd heeft altijd dat hoofdstel mee naar huis en zie haar vrijwel nooit. En het gaat ook meer om de neusriem vanwege haar smalle neus. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:58

Voor de neus zal cob wel passen. Maar een E heeft regelmatig het probleem. Dat je een grote cob moet hebben of een kleine full. ivm met de lengte kopstuk en bakstukken.. Die neusriem zou ik me niet zo druk over maken

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 16:03

Ik heb een d-pony met een hoofdstel maat cob. Alleen het sperriempje en de frontriem zijn maat full. Maar als de pony een smal neusje heeft denk ik dat cob wel past. En meestal kun je toch ook nog ruilen binnen een bepaalde tijd? Of wil je een tweedehandse kopen? :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 16:04

Anoniem schreef:
Voor de neus zal cob wel passen. Maar een E heeft regelmatig het probleem. Dat je een grote cob moet hebben of een kleine full. ivm met de lengte kopstuk en bakstukken.. Die neusriem zou ik me niet zo druk over maken

Ja dat merkte ik ook al op, haar hoofd is in verhouding wat groter dan haar neus. Zal een foto even opzoeken!
Afbeelding

Of valt het wel mee?? Als je haar van voren ziet zie je dat haar neus wel smal is. Kan geen betere foto vinden
Laatst bijgewerkt door PanamaD op 14-05-11 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 16:05

renske_13 schreef:
Ik heb een d-pony met een hoofdstel maat cob. Alleen het sperriempje en de frontriem zijn maat full. Maar als de pony een smal neusje heeft denk ik dat cob wel past. En meestal kun je toch ook nog ruilen binnen een bepaalde tijd? Of wil je een tweedehandse kopen? :)

Nee wil wel uit de winkel, dat vind ik het fijnst :P

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 16:08

Cob, mijn merrie heeft kleine full/grote cob en groter koppie (zie profiel)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 16:12

Is grote cob dan te vergelijken met kleine full? Of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:01

Als je even kijkt in mijn profiel, kan je mijn paard z'n hoofd wel vergelijken met die van jou :+

Ik heb ook altijd cob, maar de neusriem wil nog wel eens aan de strakke kant zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:05

Ze heeft idd een wat lang hoofd. Het makkelijkste is uit eindelijk gewoon een hoofdstel te halen en te passen. En wanneer het niet past gewoon terug brengen :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:08

ik heb een cob-hoofdstel voor mijn E pony, hij heeft wel een klein koppie, maar de meeste riempjes zitten op het een-na-kortste gaatje :) misschien haar hoofd van mondhoek, over de nek, naar de andere mondhoek meten?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:11

Voor de E die ik heb gereden was een full nodig vanwege de lengte en haar voorhoofd. Dus het kan verschillen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 21:08

Anoniem schreef:
Ze heeft idd een wat lang hoofd. Het makkelijkste is uit eindelijk gewoon een hoofdstel te halen en te passen. En wanneer het niet past gewoon terug brengen :)

Ja idd! Ik denk gewoon dat ik dat doe :P

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 21:09

Tammy_ schreef:
ik heb een cob-hoofdstel voor mijn E pony, hij heeft wel een klein koppie, maar de meeste riempjes zitten op het een-na-kortste gaatje :) misschien haar hoofd van mondhoek, over de nek, naar de andere mondhoek meten?

Hoe bedoel je? Bedoel je dat ik zo haar maat van bakstukken kan meten?? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:10

1997suus schreef:
Anoniem schreef:

Ja idd! Ik denk gewoon dat ik dat doe :P

Niet de kaartjes er vanaf halen of invetten voor je het gepast hebt! (je zou namelijk niet de eerste zijn die dat doet en er vervolgens achter kwam dat het hoofdstel niet paste..)

En wil je via internet kopen, gewoon de maten op meten en even de webshop mailen!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 21:31

Anoniem schreef:

Ja idd! Ik denk gewoon dat ik dat doe :P[/quote]

Niet de kaartjes er vanaf halen of invetten voor je het gepast hebt! (je zou namelijk niet de eerste zijn die dat doet en er vervolgens achter kwam dat het hoofdstel niet paste..)

En wil je via internet kopen, gewoon de maten op meten en even de webshop mailen![/quote]

Het liefst koop ik um in de winkel want anders moet je verzent koste ook nog eens betalen en als het niet goed is moet je dat ook weer betalen heb ik gehoord. Nee zal um niet vetten en kaartje eraf halen! Bedankt voor de tip!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:02

Eigenlijk zou je ook moeten weten welk merk je gaat kopen. Full bij het ene merk heeft dezelfde grote als cob bij een ander merk. Je zou kunnen meten hoe lang het is van mondhoek naar mondhoek achter de oren door. Denk dat je aan die maat misschien het meeste zou kunnen hebben, gezien je de maat van een bakstuk niet op kan meten.

En niet te ver weg kopen ;) Kost het niet zoveel extra tijd als je hem moet gaan ruilen :)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:42

onze e pony merrie (1.54) heeft van alles maat FULL, maar is dan ook wel grof gebouwd, met een vrij groot/grof hoofd

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 17:53

SharonIndezz schreef:
onze e pony merrie (1.54) heeft van alles maat FULL, maar is dan ook wel grof gebouwd, met een vrij groot/grof hoofd

Magic heeft een best smal hoofdje :D Waarschijnlijk heeft ze qua sjabrak ook makkelijk een full nodig. Maar het hoofdstel ga ik na meten!