Kwik out beugels niet antislip

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tov

Kwik out beugels niet antislip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 21:15

Tweede poging. Vorig bericht is gewoon niet meer terug te vinden :')
Ik heb van die veiligheidsbeugels die open klappen als je van je paard valt. Nu zit hierop een soort vloerbedekking :? in plaats van rubber, waardoor mijn voeten steeds te ver in de beugels schieten. Wie heeft een hiervoor een oplossing die uiteraard niet de functionalteit van de beugel aantast?
Ik rijd trouwens met Bludstones en chaps.

UltimOo

Re: Kwik out beugels niet antislip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:16

Bij de paardendrogist verkopen we zooltjes voor in die beugels, ze voelen een beetje aan als kuntsgras.
Is dat misschien een idee? :)

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:21

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 07-01-26 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 21:35

Ik ga ook even opzoek naar het 'kunstgras' Bedankt!

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:40

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 21:48

Ik zag ze ook bij Agradi. Maar volgens mij is dat nu juist die vloerbedekking die ik bedoel. Als er even wat zand tussen komt dan is de stroefheid eraf. Misschien kan ik de schoenmaker vragen om er een stukje rubber zool op te plakken?

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:33

Ik ken het probleem. Ik heb ook o.a. die beugels. Ik had ze aan het zadel van mijn vorige pony, had toen er last van dat ik (vooral na de waterbak) weinig grip had.
Nu heb ik ze ook weer aan het zadel van mijn paard. Ik moet zeggen dat ik er nu niet zoveel last meer van heb.

Nog een nadeel vind ik dat ze zo zwaar zijn. Ik heb aan het zadel van mijn pony een ander variant, deze: http://www.rospaardensport.nl/ky.jpg . Die vind ik veel prettiger, ze zijn lichter en je kan de beugelblokjes veranderen. Enkel de zijkant klapt hier open als je valt en niet de hele onderkant gaat mee zoals wel bij die kwik-outs.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:37

Ik heb deze beugels al jaren... Hakken naar beneden en benen goed uitdrukken en ik heb geen last.
Wil je toch iets, dan zou ik inderdaad voor dat kunstgras gebeuren gaan, en dan regelmatig na het rijden een hoefborstel erdoor..

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 22:45

Up date

Ik heb dus de kunstgras-zooltjes gekocht en in de beugels geplakt. Na een warme maand was het een plakkerige troep, zo erg dat mijn voeten vastkleefden in de beugel. Ik heb toen alle plakzooi verwijderd met terpentine en ben daarna naar de schoenmaker gegaan en die heeft ervoor mij een stukje rubberzool op geplakt. Het ziet er strak uit, en is meer antislip dan het kunstgras. Een aanrader, kosten 10 euro, dus dat valt mee.