Beenbescherming groot paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

malloesje

Beenbescherming groot paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 14:38

Ik ben op zoek naar nieuwe beschermers voor mijn paard. Het is een groot paard van ca. 1.80 en is vrij grof in het beenwerk. De meeste beschermers zijn hem dan ook te klein. Op dit moment rij ik met NEW's met fleece, deze passen goed in de maat L. Het probleem is dat ik deze te warm vind, mijn voorkeur gaat dan ook uit naar beschermers welke ventileren.
Ik heb mijn oog laten vallen op de Airoflow van New, wie weet hoe hier de pasvorm van is in de maat L?
Ook heb ik evt. belang bij de Premiere Equine BL1, maar hoe is hier de pasvorm van? Ik heb deze firma hier ook reeds een email over verzonden.

Wellicht hebben jullie nog andere (betaalbare) ideeen?

meggiemeg

Re: Beenbescherming groot paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:44

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:14

Over de pasvorm van NEW's airoflow in maat L kan ik je niet zo veel vertellen, maar wij hebben die destijds aangeschaft omdat die ventilatie ons erg aansprak. De achterbeschermers waren binnen een paar crossen kapot, er zit een flinke scheur in (zowel buitenkant als voering). Ik heb ze helemaal niet vaak gebruikt, denk hooguit 15 keer en dan is het al veel.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 19:07

Dat is niet echt positief. Ik zal ze in eerste instantie ook niet gebruiken voor de cross maar voor reguliere (spring) trainingen en wedstrijden.

Misschien dat er nog andere opties zijn?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:42

De Airoflow zijn ook mindere kwaliteit dan de Lites :j
Canter-equipment schreef:
. Houdt u er wel rekening mee dat deze beschermers minder slijtvast zullen zijn als bv. de N.E.W. X-Country Lite boots.

Ik heb voor mn paard van 1.72 met gewone achterbenen maat L en dunne voorbenen maat M en dan nog kan ik ze vrij strak half om elkaar wikkelen, dus ik denk dat L je paard wel zou passen.
Anders bestellen bij canter? als niet past kun je ze terugsturen.

Misschien dat de airoflow wel beter zijn voor springen en wedstrijden, cross is natuurlijk wat zwaarder gedoe als je tegen een boomstam aan knalt met beschermers dan een springbalk.