Boomloze zadels en het verhelpen van glijden/schuiven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Boomloze zadels en het verhelpen van glijden/schuiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:54

Ik hoop dat iemand hier me wat meer informatie kan geven, veel weet ik namelijk niet van boomloze zadels, maar er is wel iets dat me opvalt.

Als iemand met een boomzadel dat glijd/schuift een topic opent over hoe dat op te lossen is het duidelijk dat het zadel niet past, en wordt (verstandig) het advies gegeven om een zadelmaker te bellen en een passend zadel te kopen, en niet om het op te lossen met voortuigen, staartriemen, voorsingels etc.

Als iemand met een boomloos zadel hetzelfde probleem heeft wordt nogal eens aangeraden een speciale singel of pad te proberen. Ik vind dat best vreemd eigenlijk. Een goed passend boomloos zadel hoort toch ook niet te schuiven, net als een goed passend boomzadel? Waarom worden er dan bij boomlooszadel allerlei hulpmiddelen aangeraden, in plaats van dat wordt aangeraden een zadel te kopen dat beter past?

Kan zijn dat ik het verkeerd zie, zoals ik al zei weet ik niet veel van boomloos rijden, dus ik hoop dat iemand dit voor mij wil verhelderen :)

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:57

Een boomloos zadel hoord idd ook niet te schuiven :n

Edit; En het is ook niet zo dat boomloos altijd past, terwijl dat wel vaak gedacht wordt.
Laatst bijgewerkt door boooo op 11-05-11 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Boomloze zadels en het verhelpen van glijden/schuiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:03

Het ging me niet over één specifiek topic hoor :) Het valt me wel vaker op, vandaar ook mijn vraag :)

boooo

Re: Boomloze zadels en het verhelpen van glijden/schuiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:04

Aha, ik heb het even weggehaald :j

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:05

Het is vaak ook zo dat een boomloos zadel alleen bij de eerste paar keren schuift omdat het nog niet geheel naar het paard gevormd is, maar daarna schuift het niet meer.