Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Reneetjuh85 schreef:Momenteel rijd ik mijn merrie met een Passier Grand Gilbert. Het zadel ligt prima op mijn paard maar ik merk dat ik er na een jaar rijden nog niet goed mee kan rijden.
Het zadel is namelijk te hard. Ik rijd mezelf met enige regelmaat open of het doet "er" pijn en het ligt niet aan een bepaalde rijbroek of aan bepaald ondergoed.
Wie kan mij een bepaald merk zadel adviseren met een zacht(ere) zit. Ik heb een friese merrie van 5 jaar oud. Ze is modern en smal tot normaal gebouwd. Ze heeft inmiddels een kleine schoft. Misschien dat je nog iets aan deze extra informatie hebt. De prijsklasse maakt mij even niet uit. Het gaat vooral om het merk en eventueel het type zadel. (Wel dressuur en van leer!)
Mocht er al een topic bestaan dan graag een linkje in de goede richting. Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik kan niks vinden.
Bedankt!
snissje schreef:Ik heb een kentaur penelopa (e) weet ff niet meer hoe die heeft maar die is ook echt heerlijk zacht. Alle kentaurs geloof ik!
Mijn kentaur springzadel was kanonhard 

En ontlast je ruggegraat ed dus ook minder snel last van rug (heb ik snel last van, zwakke rug)