Verschil Albion SLK en Platinum SLK

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lail

Verschil Albion SLK en Platinum SLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 12:51

Hallo

Sinds een aantal jaar heb ik een Passier GG zadel, welke al op meerdere paarden heeft gelegen. Ik vind het een super zadel en wil eigenlijk geen ander meer! Echter is mijn paard de afgelopen maanden onwijs gegroeid in haar bespiering, wat geresulteerd heeft in het feit dat het zadel vanaf afgelopen november al 3x verbreed is (november, januari, nu), eerst door opvullen, nu door het verbreden van de boom. Vorige week vertelde mijn zadelmaker dat hij de boom zou verbreden, maar dat dat het laatste was wat hij eraan kon doen om het zadel breder te krijgen. Als ze blijft groeien in haar bespiering zoals dat nu het geval is, zal het zadel over een maand of 6 weer niet goed liggen (te krap op de schouders en schoft). Hij raadde mij aan tegen die tijd een nieuw zadel te nemen. Aangezien ik zelf erg veel problemen heb met zadels die net iets breder zijn dan die van mij (doorrijden van voor) noemde hij de Albion zadels, omdat deze voor de ruiter smal te maken zijn en voor het paard breed. Ook wil ik een zadel met een 'eenvoudige' zit hebben, waarop ik niet in een bepaalde houding en zit 'geforceerd' wordt. Vandaar dat hij mij de SLK aanbevolen heeft, hij zei dat de Ultima een meer 'gedwongen' zit heeft.
Ik ben nu rond aan het kijken wat Albion produceert, en ik zag dat ze naast de gewone SLK ook de Platinum SLK hebben, waarbij het kopijzer (van de boom?) verwisseld kan worden. Tussen deze modellen zit een redelijk prijsverschil, dus mijn vraag is wat het verschil tussen deze modellen is; is het puur de verwisselbare boom of is er ook kwaliteitsverschil (ander soort leder, diepere zit, etc)?
Alvast bedankt!

Groetjes Laila

lail

Re: Verschil Albion SLK en Platinum SLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 11:58

niemand??

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:21

Ik weet niet waar het verschil in zit, of dat met de kwaliteit te maken heeft, maar ik heb nu een Albion SLK en vind het een heerlijk zadel. Mijn pony heeft ook een breed zadel nodig, maar tegelijkertijd ook heel kort. Dus eigenlijk vergelijkbaar met breed en smaller voor de ruiter.

simone_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:47

ik heb de zadels allebij

platium is minder diep en iets harder dan de slk

simone_m

Re: Verschil Albion SLK en Platinum SLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:55

o ja de platinum is met verwisselbare boom

nienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:00

ik heb zelf de albion platinum slk, het zadel heeft een vrije zit. ik kan ook de kniewrongen zelf verplaatsen. het verscheel met de gewone slk en de platinum is inderdaad de boom. bij de platinum is de boom niet in de vorm van een piramiede maar als het waren rond. waardoor de drukverdeling anders is. de boom is flexibel en kan van kein naar groter gemaaklt worden zodat het paard de kans krijgt om te ontwikkelen en dat je niet na een jaar weer een ander zadel hoeft.
ik hoop dat ik het goed uitleg maar zo is het mij verteld