Happy mouth BR

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neffesh

Happy mouth BR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 19:24

Hallo

Ik heb een nieuw bit gekocht. Een happy mouth van BR. Een gewoon gebroken watertrensje.
Mijn pony heeft het 1 maal ingehad en nu zijn er al stukjes uitgeraspt :(:)
Het voelt ruw aan nu, kan dat kwaad ?

*schrijffoutje

Horseplaza

Re: Happy mouth BR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:46

Nee hoor, kan geen kwaad. Tenzij er echt scherpe randen/haakjes aan zitten. Metaal (RVS) slijt altijd wel in een paardenmond en dan wordt het ruw. Kan geen kwaad dus. Maar blijf het wel in de gaten houden! Dat het niet ergens gaat irriteren of schuren.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 23:58

Je kunt overwegen om de scherpe stukjes bij te vijlen maar pas daarmee wel op dat je geen extreme holling krijgt die de werking kan beinvloeden... Dat het ruw is kan niet extreem veel kwaad maar hou de mond van je paard gewoon in de gaten en wees alert op wondjes etc in de mond(hoeken)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 00:00

Als er na 1 keer al stukjes uit zijn is dat niet bepaald een goed teken. Die bitjes staan erom bekend dat ze aardig kunnen slijten van kauwen, maar daar moet een paard toch wel moeite voor doen en dat hoort echt niet met 1 keer te kunnen gebeuren.

Ik zou je echt adviseren er niet meer mee te rijden, en de paardentandarts te laten komen om te checken of jouw paard geen haken of scherpe randen heeft op de kiezen... want met een goed gebit gaan maar weinig paarden het voor elkaar krijgen...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 00:02

Ik had er ook een paar maanden geleden 1 gekocht voor m'n paard.
Maar na 2 weken was het bit al onbruikbaar geworden door het kauwen.
Allemaal stukjes eraf en erg ruw.
Dus zo'n bit koop ik nooit meer, was echt zonde van het geld.

rhea4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:03

delerium schreef:
Als er na 1 keer al stukjes uit zijn is dat niet bepaald een goed teken. Die bitjes staan erom bekend dat ze aardig kunnen slijten van kauwen, maar daar moet een paard toch wel moeite voor doen en dat hoort echt niet met 1 keer te kunnen gebeuren.

Ik zou je echt adviseren er niet meer mee te rijden, en de paardentandarts te laten komen om te checken of jouw paard geen haken of scherpe randen heeft op de kiezen... want met een goed gebit gaan maar weinig paarden het voor elkaar krijgen...

Zou ik ook doen, maar breng ook het bit terug, dit kan echt niet!