Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Linda1989 schreef:Als er iemand op het paard rijd, mag het zadel aan de achter kant niet omhoog en omlaag gaan kiepen.
Na het rijden moet de ruggengraad van het paard droog zijn/ niet bezweet.
Veel meer ideeën waar je op moet letten weet ik ook niet precies.
jojoni schreef:Heel erg bedankt voor je reactie, hier heb ik wat aan.
Ik ga liever niet naar een echte zadelpasser omdat het, het eerste zadel van mijn pony is dus gaat haar bespiering nog veranderen en kan ik daarna een op maat gemaakt zadel laten komen.
Ook ben ik bang dat ik dadelijk een peperduur zadel heb, mijn pony begint te bokken en ergens tegenaanschuurt en dat het zadel dan al beschadigt is.
En de laatste reden om geen op maat gemaakt zadel te laten komen (op dit moment, later wel natuurlijk) is dat ik enkel recreatief rijdt op mijn pony. Soms maar 1 keer in de week. En om daarvoor een nieuw duur zadel te kopen vindt ik een beetje zonde.
jojoni schreef:Linda1989 schreef:Als er iemand op het paard rijd, mag het zadel aan de achter kant niet omhoog en omlaag gaan kiepen.
Na het rijden moet de ruggengraad van het paard droog zijn/ niet bezweet.
Veel meer ideeën waar je op moet letten weet ik ook niet precies.
Heel erg bedankt voor je reactie, hier heb ik wat aan.
Ik ga liever niet naar een echte zadelpasser omdat het, het eerste zadel van mijn pony is dus gaat haar bespiering nog veranderen en kan ik daarna een op maat gemaakt zadel laten komen.
Ook ben ik bang dat ik dadelijk een peperduur zadel heb, mijn pony begint te bokken en ergens tegenaanschuurt en dat het zadel dan al beschadigt is.
En de laatste reden om geen op maat gemaakt zadel te laten komen (op dit moment, later wel natuurlijk) is dat ik enkel recreatief rijdt op mijn pony. Soms maar 1 keer in de week. En om daarvoor een nieuw duur zadel te kopen vindt ik een beetje zonde.
Juliette86 schreef:In welke regio zoek je? Er zijn hier vast mensen die je iemand kunnen aanraden. De meeste zadelpassers reizen ook stad en land af. Ze rekenen vaak wel iets aan voorrijkosten dus het is goed om vooraf te vragen hoeveel ze 2dehands in jouw budget op voorraad hebben. Dan heb je in ieder geval een grotere kans van slagen. Vooraf wat foto's van je paard mailen geeft hen ook een redelijk beeld wat ze mee moeten nemen en wat ze beter thuis kunnen laten.