goede vervanging voor streng bit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammielola13

goede vervanging voor streng bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 20:01

hoi ,
ik ben op zoek naar een vervanging voor dit bit waar ik nu mee rijd op mn verzorghaf
en ook aangezien dit geeneens een rijbitje is , dit is m :

Afbeelding

wel iets soortgelijks maar dan echt zachter aangezien ik deze iets te vind.

haf is braaf, wel erg sterk, maar deze is gewoon te :)
weet iemand wat voor bit een goede vervanging?
Laatst bijgewerkt door Sammielola13 op 07-05-11 20:25, in het totaal 2 keer bewerkt

mistid

Re: goede vervanging voor streng bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:21

Dit is een liverpool... Die is nieteens bedoeld voor onder het zadel. Ik zou gewoon met een dubbel gebroken bit beginnen, loopt ie daar doorheen kan je een keer iets scherpers proberen.
Als je toch persee iets scherps met hefboom wilt, kan je een pelham nemen. Die kan je met dubbele teugel gebruiken waardoor je als ie gewoon braaf is hem alleen op de bovenste kunt rijden, maar wanneer hij sterk is je de onderste er wat meer bij kunt pakken.
Maar zoals ik al zei, begin gewoon met een dubbel gebroken trensje.

En wij kennen je paard natuurlijk niet, je kunt dit dus beter in overleg met je instructeur doen.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 22:12

Zo'n bit met rondjes, hoe heet dat? Pessoa bit toch? *zoekt plaatje*

Afbeelding
Zou dan voor een dubbel gebroken gaan, en op die manier kan je ook steeds een gaatje minder doen, dus dan heb je op den duur bijna geen hefboom meer, gaat dat goed, dan kan je lijkt mij naar een bit zonder hefboom overstappen :)

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 22:54

xTammyy schreef:

Afbeelding
Zou dan voor een dubbel gebroken gaan, en op die manier kan je ook steeds een gaatje minder doen, dus dan heb je op den duur bijna geen hefboom meer, gaat dat goed, dan kan je lijkt mij naar een bit zonder hefboom overstappen :)

dat vind ik ook een erg goed idee !

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 22:58

Sammielola13 schreef:
xTammyy schreef:

[*img]http://www.ooteman.nl/media/p_full_50152_P1020316bitvrij.jpg[/img]

dat vind ik ook een erg goed idee !

Dan zou ik eerder een pelham doen met een kinketting + beschermer! Die werken zachter in dan een pesoa, al lijkt dit niet.
http://www.bokt.nl/wiki/Pelham
Bokt wikki zegt dat een pelham riempje is afgeraden, maar dat zou ik wel doen, je paard komt van een liverpool af en dit is een soort gelijk bit :)

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 08:39

als je je teugels aan de grote ringen van je liverpool bevestigd heb j kwa werking een ongebroken trens= zacht bitje, je kan eens uittesten hoe hij hier op reageert.

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 10:16

Sas_Mon schreef:
als je je teugels aan de grote ringen van je liverpool bevestigd heb j kwa werking een ongebroken trens= zacht bitje, je kan eens uittesten hoe hij hier op reageert.

is goed, ga het vandaag meteen proberen ook ! :)