nieuw zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 10:05

hoi
ik heb nu 2 jaar mijn paard en toen ik hem kocht had hij al een zadel.
maar nu is dit zadeel versleten en zou ik een nieuwe willen kopen.
maar helaas weet ik de maat niet.
weet iemand hoe ik erachter kan komen ?

ps. op het oude zadel staad geen maat meer

superlise

Re: nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 10:06

Laat een zadelmaker kopen, dan weet je zeker dat je een goed passend zadel hebt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 10:14

Elk merk is verschillend. Dus aan de maten zul je weinig hebben. En lijkt het me verstandiger om een zadelmaker/passer in te schakkelen zodat het zowel voor jouw goed zit en voor het paard lekker ligt.
Het is net zo iets als kleding. Het ene merk valt wat ruimer het andere wat smaller. Zo is het vaak met zadels het zelfde de zitmaat is iets ruimer bij het ene merk als bij het andere en ook de boommaten willen weleens verschillen per merk dat is maar net waar ze precies meten.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 12:53

haal er gerust een zadelmaker bij. kies wel een goede zadel zodat ie niet zo snel slijt. en ga er zuinig mee om. poets het zadel af en toe in en als ie niet gebruikt wort een besgerming om heen. en laat het zadel op maat maken. als je je paard verkoopt moet je het zadel dan helaas ook mee verkopen. maar dat moet je dan in de prijs bij rekenen

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 12:57

Ga met je oude zadel naar de zadelmaker en die kan dan zo'n zelfde zoeken met dezelfde maten ;)
Laat hem wel bij jou thuis komen om te passen (met eeen aantal zadels)
Heb je nog een jonge pony? Dan zou ik met dit zadel nog een (paar) jaartje(s) doorrijden totdat hij helemaal is uitgegroeit, dan heb je ook nog eens meer gespaart voor een duurder zadel :)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 22:51

Een zadelmaker bellen en langs laten komen ;)

die kan een zadel passen en op die manier kan je ook verschillende soorten zadels uit proberen ;)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 23:09

RT-P -> HAR