Kent & Masters dressuurzadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

equilife

Kent & Masters dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 08:08

Ik ben zeer sterk aan het twijfelen om me een Kent & Masters dressuurzadel aan te schaffen.

Vandaar zou ik graag was tips en ervaringen horen over dit zadel...

Zijn er mensen onder jullie die zo'n zadel hebben? Hoe zit die? Veel/weinig wrong? Diep/ondiepe zit?

Ik heb de zoekmachine gebruikt maar vind enkel een topic van enkele jaren terug die niet echt up to date is! ;)

Alvast bedankt!

massiemas

Re: Kent & Masters dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:14

Ik heb sinds een paar weken een Kent en Masters dressuurzadel. Tot nu toe bevalt hij prima! Ik had een Hulsebos dus wel verwend wat betreft zachte, diepe zit, maar daar doet dit zadel zeker niet voor onder. Hij heeft geen diepe zit op het oog, maar wanneer je erop zit voelt het als een normale/diepe zit. Wrongen zijn niet heel dik, wel met klitteband verstelbaar. Blijft overigens wel goed vastzitten, al heb ik ze ook nog niet losgehaald en verplaatst. Kussens zijn lekker zacht en het kopstuk is verwisselbaar, voor mijn jonge paard wel handig gezien hij nog wel wat zal veranderen. Over de kwaliteit kan ik nog niet veel zeggen. Er zijn er bij mij op stal meerdere met een Kent & Masters en die zijn er allemaal nog tevreden over.

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:45

equilife schreef:
Ik ben zeer sterk aan het twijfelen om me een Kent & Masters dressuurzadel aan te schaffen.

Vandaar zou ik graag was tips en ervaringen horen over dit zadel...

Zijn er mensen onder jullie die zo'n zadel hebben? Hoe zit die? Veel/weinig wrong? Diep/ondiepe zit?

Ik heb de zoekmachine gebruikt maar vind enkel een topic van enkele jaren terug die niet echt up to date is! ;)

Alvast bedankt!

Ik ben erg tevreden over mijn K&M zadel. Ik heb dit zadel gebruikt om een jong paard in te rijden. Het ligt perfekt en zit uitstekend voor mij. Mijn paard heeft nooit signalen gegeven dat het zadel niet prettig was. Groot voordeel is dat je dit zadel kunt verstellen als je paard van vorm verandert. Ik ben ook erg te spreken over degene die mijn zadel heeft aangemeten. Zeer kundige vrouw. (Heleen Klumper).

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:04

o
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 25-04-23 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:05

Van wat i ervan begrepen heb wordt K&M helemaal vernieuwd, dus waarschijnlijk bij de meeste zadelmakers pas na de zomer weer leverbaar. Hij wordt dan ook een stuk duurder.

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:56

Ik heb sinds oktober ook K&M dressuurzadel! Ik vind het een super fijn zadel om mee te rijden. Het is ook handig dat je de knie-wrongen kan verplaatsen, omdat ik nogal korte pootjes heb is dit heel fijn. Ik had ook op de fairfax gereden maar daarvoor waren mijn benen te kort :o

Ik heb dit zadel gekocht bij Saddle consulting. Maar daar ben ik absoluut niet tevreden over! Ze hadden het zadel helemaal verkeerd gevuld waar mijn paard ook veel last van had.
Nu komt Ibonn (op bokt) van zadelopmaat.nl en ze heeft de vulling er helemaal uitgehaald (saddleconsulting had het zo verknoeid dat ze er niks meer mee kon :x ) Nieuwe vulling erin en het ligt nu stukken beter!

equilife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 16:08

Ik heb mij een K&M aangekocht en ik ben er tot nu toe heeeeeel blij mee!! :D

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:41

equilife schreef:
Ik heb mij een K&M aangekocht en ik ben er tot nu toe heeeeeel blij mee!! :D

Leuk om te lezen wat je besloten hebt. Veel plezier met je zadel!