Ik ga binnenkort een jong paard laten wennen aan longeren. Maar wat kan ik het beste gebruiken? een kaptoom,touwhalster, of gewoon halster? Ik wil graag jullie voor en nadelen weten van jullie keuze!
Groetjes
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

paardrijmiep schreef:ik heb veel ervaring in het beleren van paarden en pony's, Rijd ook paarden door voor mensen,
En deze koop ga ik samen met kennissen doen, waarvoor ik ze ga beleren en doorrijden, en dat hun dochter later op 1 door kan en ik op de ander.
Groetjes
Anoniem schreef:Jij had toch al meerdere paarden beleerd? lijkt mij niet dat je dan hier nog moet gaan vragen wat je het beste kunt gebruiken.. Meid koop gewoon een fatsoenlijk beleerd paard. Of laat je nieuwe paard beleren. Of zorg iig voor professionelen hulp. Als je dit nog moet vragen op een forum dan ben je echt niet klaar om een paard te beleren..paardrijmiep schreef:ik heb veel ervaring in het beleren van paarden en pony's, Rijd ook paarden door voor mensen,
En deze koop ga ik samen met kennissen doen, waarvoor ik ze ga beleren en doorrijden, en dat hun dochter later op 1 door kan en ik op de ander.
Groetjes
paardrijmiep schreef:ik heb veel ervaring in het beleren van paarden en pony's, Rijd ook paarden door voor mensen,
Groetjes
paardrijmiep schreef:en zo als in dat topic staat gaat dat niet meer door! en ga ik zondag bij een ander paard kyken!
rommulus schreef:ik zou een gewoon halster gebruiken om mee te beginnen
en dan de lijn aan de binnenste ring vast maken (dus wisselen als je van hand veranderd)
het heeft voordelen voor controle gewenning ed
kaptoom ben ik geen fan van gezien dat als je rijd je ook niet te teugels aan zijn neus hebt
een touw halster werkt wat scherper in
mocht je trouwens nog een goede stalling zoeken voor het beleren van je paard
in mijn onderschrift staat een goede link bij jou in de buurt
trouwens .... grondwerk in je paard zetten terwijl je hem laat beleren is een beetje zinloos in mijn ogen
als je je paard weg brengt hebben de meesten liever een paard dat niets kent dan een paard dat al teveel kent (dan kunnen er dingen fout gaan namelijk)