Iemand ervaring met dit zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Iemand ervaring met dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 20:41

http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 4040801/47

Gisteren heb ik dit zadel besteld voor mijn draver. Op het moment heb ik geen zadel. We zijn al veel aan het passen geweest, maar haar schoft is nogal hoog en daardoor is het lastig om een passend zadel te vinden.

Hij zou over 1 a 2 weken binnen moeten zijn.
Ben benieuwd :)

Edit: Mijn budget is niet al te hoog. Ik heb mijn paard helemaal zelf betaald en betaal de stalling ook zelf. Ik wil vooral recreatief gaan rijden, dus lekker 't bos in :)

Safiera

Re: Iemand ervaring met dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:46

Misschien heb je hier wat aan: [HAR] voor en nadelen boomloos zadel

Mocht het zadel bij de schoft nog te laag zijn zou je misschien een extra hoge pommel van barefoot kunnen proberen. Weet niet zeker of die er in past maar denk het wel.

In z'n algemeen is een B merk boomloos minder qua qualiteit dan bijv. een barefoot, en had ik eerder een tweedehands daarvan gekocht. Heb je wel een goede pad er bij? Dat is echt het belangrijkste, zeker bij een minder geavanceerd model zoals dit.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:54

Tja... Het is een namaak BF, dus zonder VPS, de kwaliteit van het materiaal is matig. Daarnaast bied hij veel minder schoftvrijheid. Dus dikke kans dat hij op een paard met veel schoft niet past. Hij kan zeker niet tippen aan een echte BF, maar, wanneer hij op je paard past kan het een fijn zadel zijn. Denk er wel om dat je bij dit zadel echt een pad met extra dikke inlagen nodig hebt. Ik denk dat je uiteindelijk beter een BF dry-tex had kunnen kopen, dat had je wel 50 euro meer gekost, maar dan had je een stuk betere kwaliteit in huis gehaald...

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 11:10

Ik heb geen BF dry-tex zien staan. En natuurlijk heb ik er een speciaal pad bij besteld. Hopelijk past ie! Ik hoef ook geen spiksplinternieuw zadel, daar heb ik het budget ook niet voor. Het gaat mij er gewoon om dat het zadel goed ligt op Violet en ik er gewoon lekker mee kan rijden :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 12:14

Barefoot verkoopt Agradi (helaas) ook niet. Hier http://www.equixantosbarefoot.nl/ zijn ze oa te koop.

Ik bedoel vooral dat Barefoot (nieuw of tweedehands) qua qualiteit en drukverdeling beter is. De dry-tex is het kunstleren, en dus voordeligste model van barefoot.
Nieuw is die kaal 299,- dus wel nog wat duurder dan de Pfiff van Agradi, zeker omdat daar al fenders en een singel bij zitten. Maar tweedehands (bijv. hier http://dieren.marktplaats.nl/paarden-en ... ind=1&fs=1 ) hoeft het niet veel duurder te zijn (deze zit gelijk een extra hoge pommel, pad, extra inlages en singel bij)

Jij hebt natuurlijk net een zadel gekocht, dus ik kom waarsch. te laat. Mocht je je er toch nog eens in verdiepen en toch voor Barefoot gaan: Agradi doet niet moeilijk, kunt kosteloos retourneren :)
Tja, zelf ben ik mede door het recente topic (en een ervaring met een andere merkloos variant) erg voor Barefoot. Dus weet dat dat mijn mening is, en je je daar niks van aan hoeft te trekken.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 12:19

Probleem met dit soort zadels is ook dat je niet zeker weet of hij als hij past, hij daadwerkelijk ook onschadelijk is voor je paard. Ik zou persoonlijk gewoon even doorsparen en voor een barefoot gaan of een ander merk boomloos dan dat ik dit zadel zou kopen. Wintec heeft boomzadels maar zijn kwa prijs erg schappelijk (en het zijn best goeie zadels) of 2e hands via een zadelpasser.... lijkt mij persoonlijk veiliger en beter voor je pony dan dit zadel.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 12:19

Ik zou ook veel liever voor een 2e hands barefoot gaan dan voor de goedkope variant merkloos.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:08

Een kennis van mij heeft dit zadel en naar een maand zakte dit zadel helemaal in en ook drukverdeling is slecht, haar paard kreeg overal drukplekken.
Persoonlijk ben ik echt een barefoot fan en zou ook eerder een tweedehands barefoot kopen, er staan vaak zat goede tweedehands barefoots te koop en vaak ook voor een leuk prijsje.