Springschoenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ArroNnie

Springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 16:01

Hoi allemaal!

Ik heb vandaag mijn springschoenen binnen gekregen, maar daar heb ik wat vraagjes over. :)
Hoe kun je zien dat deze goed zitten?
Kunnen deze ook om de achterhoeven?
Ik heb wat fotos gemaakt, omdat wij 5 pony's <3 en dus verschillende hoeven hebben.
Dit is de eerste pony. Het is een welsh a-tje, en hij heeft grote voeten, kan hij nou ook eenmaal niks aan doen. :P
De springschoenen hier zijn maat XS, maar maat S ( wie ik ook heb binnenkegregen, heb gelijk ff twee maten besteld) zijn veel te groot.
Afbeelding
Bij deze pony, met kleinere hoefjes, zitten ze volgensmij veel beter.
Afbeelding
En dan een derde pony; links de maat S, wie dus echt te groot is, en rechts de xs. Jaa, ik weet het. Hij heeft lange hoeven, maar hij gaat volgende week weer naar de smid.
Afbeelding

Alvast hartelijk dank !! _/-\o_

petitparis

Re: Springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:04

eigenlijk telt niet de voorkant, maar de achterkant.
Die Maat S bij de derde pony is helemal niet te goot, want ik kan zijkant/achterkant het ijzer nog zien. Sprinschoenen zijn bedoeld om de kroonrand EN de hoefballen te beschermen EN de kans op het aftikken van ijzers te verkleinen.

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:06

De laatste foto zit de linker juist goed....

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:10

De maat S zit veel beter dan de XS, De XS komt niet genoeg over de hoefbal heen en is gewoon te klein.

lien96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:35

Bij de laatste foto is de rechter echt te klein, ik ga mee met commentaar hierboven die linker zit inderdaad stuk beter omdat ie de hoefballen en kroonrand beter beschermt en hij kan ijzer dan niet aftikken. ;)
Bij eerste foto zijn ze volgens mij wel te klein, naar mijn mening :+ en bij foto twee zou het nét kunnen, hangt erom.
En springschoenen kunnen ook om de achterhoeven, wat ik weet in ieder geval. ;)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:21

foto 1 te klein,
2 krapjes kan net
foto 3 links goed :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:54

Foto 1: toch echt een maat groter pakken, of het klittenband op het randje vastmaken (en hopen dat het blijft zitten)
foto 2: past, maar klittenband wat ruimer doen, en
foto 3: idd maat S pakken.

Ik vind dat springschoenen aan de achterkant net de grond mogen/moeten raken, tenminste, zo doe ik het altijd bij mijn pony's. Achter kunnen ze ook gewoon :j
En je kunt beter passen tussen twee kapbeurten in, want er voor en er na kan de hoef heel anders zijn. Natuurlijk hoor je niet zo lang te wachten, maar bij mijn pony scheelde het wel een hele maat :o