welke beenbescherming best bij schiefel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sannnnee

welke beenbescherming best bij schiefel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 17:15

hallo bokkers!

omdat mijn paard nu met een schiefel loopt die hij door het aantikken gekregen heeft ben ik nu opzoek naar goede peesbeschermers die echt goede bescherming bieden en ook niet zo goed ventileren.
Van de ''normale'' peesjes wil ik eigelijk af omdat de schiefel precies op het randje van het begin van de beschermer zit en ik toch wel bang ben dat dat gaat drukken,schuren etc.

wie heeft er een tip?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:17

Zit de schieffel op de voorbenen of op de achterbenen?
Voor de achterbenen zijn de beenbeschermers van BR, (waar ik de naam helemaal van kwijt ben :o ) goedegekeurd door de DA als schieffelbeschermer :)

sannnnee

Re: welke beenbescherming best bij schiefel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 17:25

oh vergeten te vermelden, het zit op zijn voorbeen.
hoe zien die beschermers eruit kan ik eventjes op de site kijken, zijn ze er eventueel ook voor voorbenen dat je weet?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:35

Het zijn pro max beenbeschermers, schoot me net weer te binnen :D .
En ze zijn er ook voor de voorbenen :)

sannnnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 17:49

kijk daar heb je nog is wat aan!
ga ze gelijk eventjes opzoeken, bedankt!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:24

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:32

Ik had de NEW cross country airoflow als beenbeschermers. De goedkope variant is premier equine air-cooled. Meestal had il bandages met onderlappen, maar op buitenrit de beenbeschermers.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:08

Dressuurgek schreef:
Dan kan je ook nog kijken naar de 3 in 1 beschermers > http://www.piger.nl/categories/54/Pijpkousen

De 3 in 1 beschermer is, als beschermer voor schieffels, te zacht, en is mij afgeraden door 2 dierenartsen ;)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:38

Inoterry schreef:
Dressuurgek schreef:
Dan kan je ook nog kijken naar de 3 in 1 beschermers > http://www.piger.nl/categories/54/Pijpkousen

De 3 in 1 beschermer is, als beschermer voor schieffels, te zacht, en is mij afgeraden door 2 dierenartsen ;)

Ok :) Heb verder geen ervaring met schieffels maar ik dacht meer aan wat er zou kunnen passen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:47

Ik gebruik bandages met onderlappen. Bij mijn paard zit de schiefel aan de binnenkant dus kans op aanstoten is wel redelijk aanwezig, maar heb met bandages nog geen problemen gehad. Dit paard liep voorheen ook gewoon met peesbeschermers maar dat durf ik dus ook niet meer, lijkt me drukken.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:03

Mijn paard moet, op dringend aanraden van meerdere dierenartsen, met beenbeschermers buiten. Aan 1 been is hij al geopereerd omdat de schieffel een pees verdrukte, aan het andere achterbeen heeft hij een schieffel op dezelfde plek als waar de verwijderde schieffel zat. Die is gelukkig, (nog), niet zo groot dat hij de pees verdrukt. In mijn geval zijn bandages dus geen optie.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:06

Mij is juist altijd aangeraden door de DA om geen harde beschermers zoals de pro max of gewone peesbeschermers te gebruiken. Deze raadde mij juist 3 in 1 beschermers aan.