Wat is de waarde van dit zadel? Lemetex Magic.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Liez

Wat is de waarde van dit zadel? Lemetex Magic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 13:54

HoiHoi,

Dit zadel heb ik meegekregen toen ik mijn pony kocht helaas past deze niet op mijn pony.
Wie weet hoeveel ik hier voor kan vragen?
Het is een vzh zadel ik weet niet hoeveel inch het is omdat ik hem niet zelf heb gekocht dit ga ik wel even navragen.
Het merk is lemetex en dit zadel heet Lemetex Magic.
Boven op is er iets van het leer kapot maar dit zie je niet en is ook te repareren. Verder ziet die er nog heel goed uit.

Afbeelding

Groetjes Lisa.

Myca

Re: Wat kan ik vragen voor dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:01

Het zou wel handig zijn als je de maten weet. Een gangbare maat (medium boom, 17,5 of 18") is makkelijker te verkopen dan een minder gangbare maat.

Verder is de Lemetex Magic geen topzadel en deze is dus ook beschadigd. Is de leerkwaliteit verder wel goed? De singelstoten nog heel? Boom niet gebroken en is ij symmetrisch?

Je zal er zowiezo niet erg veel voor krijgen. Afhankelijk vd maat/staat denk ik max 150 Euro

_Liez

Re: Wat is de waarde van dit zadel? Lemetex Magic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 14:03

Ik ga het even navragen!

Ja verder is alles goed!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:53

Hoort in dit topic: [HAR] [Centraal] Taxatie topic Harnachement

Maar volgens mij is lemetex toch echt een beter merk. Zadel ziet er ook goed uit voor zover ik het van de foto kan zien. Een nieuwprijs opzoeken helpt vaak al heel wat mbt taxeren :)

edit: ik heb even getemd

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:00

Safiera schreef:

Maar volgens mij is lemetex toch echt een beter merk. Zadel ziet er ook goed uit voor zover ik het van de foto kan zien. Een nieuwprijs opzoeken helpt vaak al heel wat mbt taxeren :)

De Magic van Lemex zit aan de onderkant (prijs/kwaliteit).
De junior zit onder de 600 Euro nieuw en de gewone rond de 700 nieuw.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:06

Wat mij betreft geldt een nieuwprijs van 6 tot 700 euro al als 'beter' (B) merk :o Ik heb vaak te maken met zadelmarkt-achtige dingen, zeg np tot 350, die zien heel anders uit, maar zelfs daarvoor krijg je al gauw 100 euro tweedehands.

edit: ik ben geen zadelmaker, maar wel erg geïnterresseerd :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:58

Ah okay, ik zie pas 'betere' tegen de 2000. Maar ik ben dan ook wel een pietje precies op zadelvlak. ;)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:32

Myca schreef:
Ah okay, ik zie pas 'betere' tegen de 2000. Maar ik ben dan ook wel een pietje precies op zadelvlak. ;)

Haha, daar heb je ook wel een punt hoor. Soort spraakverwarring dan, ik ben het met je eens dat zadels richting 2000 euro qualitatief nog een stuk beter zijn hoor :j Maar dat zou ik dan eerder 'top' noemen dan 'beter'. Ieder z'n ding. Zal ook wel komen omdat die zadels zelfs tweedehands boven mijn budget vallen :o

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 18:34

Safiera schreef:

edit: ik heb even getemd

Daarom hier een slotje.