Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Trennie schreef:Zelf zou ik eerder kiezen voor een slof dan voor een scherper bitje.
Een slof ligt nl, mits bij correct gebruik, logischer in de lijn van een rijtechnische oplossing dan dat een scherper bit dat doet.
Dat is slechts een paardenmiddel en rijtechnisch van geen waarde qua oplossing.
Misschien eens met je instructrice overleggen of iemand anders met verstand van zaken en die jou en je paard kent?
Juliette86 schreef:Trennie schreef:Zelf zou ik eerder kiezen voor een slof dan voor een scherper bitje.
Een slof ligt nl, mits bij correct gebruik, logischer in de lijn van een rijtechnische oplossing dan dat een scherper bit dat doet.
Dat is slechts een paardenmiddel en rijtechnisch van geen waarde qua oplossing.
Misschien eens met je instructrice overleggen of iemand anders met verstand van zaken en die jou en je paard kent?
Nadeel van een slof op buitenrit is dat een paard continu in zijn houding wordt beperkt. Terwijl de meeste het buiten wel fijn vinden om lekker rond te kunnen kijken. Puur als noodrem zou ik dus echt gaan voor een dubbele teugel i.c.m. een pelham.